شناسهٔ خبر: 47119261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اقلیم کردستان عراق شرکت در ترور شهید سلیمانی را تکذیب کرد

در پی انتشار خبری مبنی بر دخالت اقلیم کردستان در ترور سردار سپهپد شهید سلیمانی، دفتر مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی اقلیم کردستان عراق امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای دخالت و شرکت نیرو‌های کُرد در ترور سردار سلیمانی را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از منابع رسانه‌ای اقلیم کردستان عراق، دفتر مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی کردستان عراق در این بیانیه مشارکت در ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران سردارسپهپد شهید قاسم سلیمانی، در حمله هوایی آمریکا در اوایل سال گذشته میلادی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد را تکذیب کرد.

سخنگوی این دفتر در بیانیه‌ای که به پایگاه خبری «شفق نیوز» ارسال کرد، آورده است: گزارش منتشر شده که به طور غیرمستقیم شماری از افسران کرد را در ترور ژنرال قاسم سلیمانی متهم کرد و از طرف دیگر در آن نام دفتر مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان ذکر شده بود، نادرست است و صحت ندارد.

وی که به نامش اشاره نشده است، تاکید کرد که ما به طور قاطع مشارکت نیرو‌های ضد تروریسم اقلیم کردستان عراق را رد می‌کنیم. سخنگوی دفتر مبارزه با تروریسم اتحادیه مهینی کردستان عراق افزود که سردار قاسم سلیمانی دوست صمیمی و همراه «مام جلال» (جلال طالبانی) در نبرد با تروریسم و ​​در سنگر‌های جنگ علیه تروریست‌ها بود.

این مقام اتحادیه میهنی (یکیتی) کردستان ادامه داده که سردار قاسم سلیمانی با ما در یک جبهه می‌جنگید و اتحادیه میهنی با شهادت وی یکی از دوستان خود را از دست داد.

پیش‌تر برخی رسانه‌ها نوشتند: یاهونیوز در مصاحبه با مقامات آمریکایی به جزییات تازه‌ای از عملیات ترور سپهبد قاسم سلیمانی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهد نیرو‌های اطلاعاتی کردستان عراق با همکاری اسرائیل موجب موفقیت آمریکا در این ترور شدند.

رسانه‌های منطقه روز یکشنبه با اعلام این مطلب، به نقل از یاهو نیوز افزودند: سردار سلیمانی شش ساعت پیش از ترور، سه بار تلفن همراهش را تغییر داده بود و اسراییلی‌ها که از شماره این تلفن‌ها مطلع بودند، اطلاعات مربوط به تحرکات او را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده اند.

ماموران کردستان نیز با لباس کارمندان فرودگاه، هواپیما را به محل پارک هدایت کرده و چمدان‌های تیم سردار سلیمانی را حمل می‌کردند و وظیفه‌شان شناسایی سردار و تایید ورود او بود.

بر اساس این گزارش اعضای ارتش مخفی، معروف به گروه ضربت نارنجی نیز همان شب در بغداد حضور داشتند، تا سیگنال‌های موبایل سردار را ردیابی کنند.

نظر شما