شناسهٔ خبر: 47119035 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

چراغ سبز یوفا به انتقال محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا به لندن

یوفا چند شرط مهم برای برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه انگلیسی "سان",  یوفا آماده انتقال محل برگزاری فینال لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و چلسی از استانبول ترکیه به لندن است. برای انتقال این میزبانی شرایط خاصی نیز مد نظر است.

تاریخ نهایی دیدار فینال برای روز شنبه ۲۹ مه برنامه ریزی شده است. به گفته این روزنامه، تقاضای بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس  برای انتقال فینال به انگلیس توسط "یوفا" با پاسخ مثبت مواجه شده، اما چند شرط در برگزاری این بازی لازم است.

"یوفا" مقرر کرده است که این دیدار در ورزشگاه  ومبلی لندن و با حضور کمتر از ۲۲ هزار و ۵۰۰ هوادار از ۲ تیم برگزار شود و همه ورزشگاه‌های پیشنهادی مانند تاتنهام، آرسنال، کاردیف و پارک همپدن گلاسگو را رد می‌کند.

یوفا همچنین از اتحادیه فوتبال و لیگ برتر انگلیس درخواست می‌کند تا تاریخ مسابقات مقدماتی لیگ برتر را که در تاریخ ۲۹ این ماه در ومبلی برنامه ریزی شده بود،  تغییر دهند تا چلسی و منچستر سیتی بتوانند در ومبلی تمرین کنند. یوفا همچنین از مقامات و دولت انگلیس می‌خواهد تا شخصیت‌ها، رسانه‌ها و دعوت شدگان به فینال را بدون مشکل یا تحت قرنطینه اجباری وارد استادیوم کنند.

اتخاذ ۲۰ میلیون پوند از جوایز مالی تیم‌های منچسترسیتی و چلسی لحاظ خواهد شد  تا به عنوان غرامت انتقال بازی از ترکیه به انگلیس پرداخت کنند. مقامات انگلیسی به دلیل شیوع ویروس کرونا، ترکیه را در لیست قرمز قرار داده اند.  یوفا در پایان هفته آینده تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

این تقابل فعلا با حضور تعداد محدودی از هواداران به میزبانی ورزشگاه "المپیک آتاتورک" در استانبول برگزار خواهد شد. قابل توجه است که فینال آخرین فصل لیگ قهرمانان اروپا قبل از انتقال به "دا لوخ" در لیسبون  پایتخت پرتغال، به دلیل همه گیری ویروس کرونا نیز قرار بود در استانبول برگزار شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما