شناسهٔ خبر: 47118826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اینجا همچنان می‌لرزد؛

زلزله ۳.۷ ریشتری گناوه را لرزاند/ وقوع ۸ زمین‌لرزه طی ۲۴ ساعت

گناوه- پس لرزه های زلزله ۵.۹ ریشتری گناوه همچنان ادامه دارد و طی شبانه روز گذشته این شهرستان هشت بار لرزید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳.۷ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ساعت ۱۳ و ۵۱ دقیقه روز یکشنبه گناوه را لرزاند.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه به خبرنگار مهر گفت: تاکنون خسارتی ناشی از پس‌لرزه‌های اخیر در شهرستان گناوه دریافت نکرده‌ایم.

طی شبانه روز گذشته هفت پس لرزه دیگر نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است که به ترتیب با شدت ۲.۷،۲.۵،۴،۲.۸،۳.۱،۲.۶ بوده است.

بزرگترین این پس لرزه‌ها در شبانه روز گذشته، با شدت چهار ریشتر ساعت دو و ۱۶ دقیقه بامداد یکشنبه در عمق ۱۰ کیلومتری این شهرستان را لرزاند که خوشبختانه خسارتی به همراه نداشته است اما مردم آن را به وضوح احساس کردند و باعث نگرانی بسیاری از مردم شد.

این پس لرزه نسبتاً شدید در موقعیت عرض جغرافیایی ۲۹.۷۷ شمالی و طول جغرافیایی ۵۰.۶۷ شرقی گزارش شده است.

وقوع زلزله شدید ۵.۹ ریشتری در ۲۹ فروردین سال جاری در شهرستان گناوه رخ داد که اگر چه خوشبختانه خسارت جانی به دنبال نداشت اما باعث خساراتی به واحدهای مسکونی به ویژه در روستاها و مصدوم شدن شش نفر شد و پس لرزه‌های آن در این شهرستان ادامه دارد.

طی روزهای نخست پس از این زلزله، پس‌لرزه‌های متعددی شهرستان گناوه را لرزاند به نحوی که در روزهای نخست هر ۲۰ دقیقه یک زمین‌لرزه در این شهرستان ثبت می‌شد.

این پس لرزه‌ها طی روزهای اخیر اگر چه رو به کاهش گذاشته است اما همچنان ادامه دارد.

بنا به اظهار نظر کارشناسان وقوع زمین لرزه‌ها پس از زلزله ۵.۹ ریشتری امری طبیعی است اما تداوم آن باعث نگرانی مردم گناوه به ویژه در روستاهای اطراف و نزدیک به کانون مرکزی این زلزله‌ها شده‌است.

نظر شما