شناسهٔ خبر: 47118475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انعقاد تفاهم نامه برای ساخت آزمایشگاه تشخیص طبی در مود

ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و دو واحد پانسیون پزشک در شهر مود با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین بانک کشاورزی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، پس از ماه رمضان آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، صبح امروز تفاهم نامه سه جانبه بین بانک کشاورزی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و دو واحد پانسیون پزشک در شهر مود به ارزش ۱۵ میلیارد ریال (۱۰ میلیارد ریال بانک کشاورزی، ۳.۵ میلیارد ریال مجمع خیرین سلامت و ۱.۵ میلیارد ریال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند) به امضا رسید.

عملیات ساخت این طرح با مساحتی به متراژ  ۲۵۰ متر مربع  بعد از ماه مبارک رمضان  آغاز و پیمانکار متعهد شده طی ۱۸ ماه نسبت به تحویل آن اقدام کند.

تجهیز  این آزمایشگاه و پانسیون ها به عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است گفت: خود و خانواده مان یک روزی به این خدمت احتیاج پیدا می‌کنیم که این مقوله ضرورت نگاه ویژه به حوزه سلامت را دو چندان کرده است.

محمد دهقانی با بیان اینکه حوزه سلامت در پیک‌های مختلف بیماری کرونا، روز‌های سختی را پشت سر گذاشت گفت: اخیرا هم با شروع پیک چهارم ۳۰ استان به طور همزمان درگیر این بیماری شدند و حجم بسیار زیادی از موارد مثبت شناسایی و تعداد زیادی از بیماران، بستری شدند؛ که خوشبختانه با تجربیاتی که طی پیک‌های گذشته کسب و تمهیداتی که در خصوص تامین تجهیزات درمانی و پروتکل‌ها در سطح کشور اندیشیده شد، این پیک به رغم موارد مثبت بسیار زیاد، شکسته و روند نزولی آن در کشور شروع شده است.

نظر شما