شناسهٔ خبر: 47116444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز رشد حوزه هنری استان اردبیل تقویت می‌شود

اردبیل- ایرنا- رئیس حوزه هنری استان اردبیل از تاسیس باشگاه‌های گوناگون هنری در راستای تقویت مرکز رشد حوزه هنری این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر رجبی روز یکشنبه در این زمینه گفت: بر اساس رویکرد جدید مراکز استانی حوزه هنری به عنوان مراکز رشد هنر متعهد و انقلابی در هر استان، حوزه هنری استان اردبیل اقدام به ایجاد مرکز رشد و راه‌اندازی باشگاه‌های هنری در رشته‌های مختلف می‌کند.

وی افزود: هدف از ایجاد این باشگاه‌های هنری که در هر رشته زیر نظر یکی از استادان و هنرمندان شاخص و متعهد استان اردبیل فعالیت خواهد کرد،‌ شناسایی و جذب علاقه‌مندان، هنرمندان و هنرآموزان آن رشته با هدف کشف، پرورش و رشد استعدادهای هنری اعضاست تا در نهایت با طی فرآیندی تولید محور، اعضای باشگاه از سطح مبتدی به حرفه‌ای رشد یابند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: برگزاری نشست‌های ثابت هفتگی در راستای طرح مباحث آموزشی، ایده‌یابی، گفت و گوهای فنی و در نهایت تولید آثار کارگاهی به صورت عملی زیر نظر سرپرست باشگاه از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.

به گفته وی، توجه به مباحث معرفتی، اندیشه‌ای  و تقویت باورهای ارزشی و اعتقادی در کنار مسائل تخصصی و مهارتی هنر از جمله ویژگی‌های این باشگاه‌های هنری است.

رجبی اضافه کرد: حوزه هنری استان با معرفی سرپرست توانمند، تامین مکان و امکانات لازم، برگزاری اردوهای آموزشی، حمایت از تولید آثار هنری اعضای باشگاه، حمایت از برگزاری نمایشگاه، اکران و انتشار آثار اعضای باشگاه همچنین برگزاری دوره‌های تکمیلی از سوی استادان مطرح استانی و کشوری از این باشگاه‌های هنری حمایت خواهد داشت.

وی گفت: در حال حاضر مراحل اولیه‌ ایجاد باشگاه‌های کارتون و کاریکاتور، داستان‌نویسی، فیلم‌سازی، سرود، نمایش، خاطره‌نویسی و تاریخ‌شفاهی انجام شده است و به زودی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و در کنار این رشته‌ها، تا پایان سال‌جاری باشگاه‌های هنری در سایر رشته‌ها هم ایجاد خواهد شد.

نظر شما