شناسهٔ خبر: 47115293 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسیر سازندگی و محرومیت‌زدایی توقف‌ناپذیر است

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی با قوت پیش می‌رویم و هیچ توقفی در این مسیر نمی‌پذیریم و در این راه تنها بر قدرت خداوند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مردمی تکیه می‌کنیم چراکه معتقدیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی همچون گنج عظیم هستند که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست با مسئول و معاونین سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی و تجلیل از تلاش‌های آنها اظهار کرد: امروز به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی در جمع نمایندگان جهادگران بسیجی حضور پیدا کردیم و از زحمات خالصانه و دلسوزانه همه جهادگران استان که در صحنه‌های مختلف پای کار مردم و انقلاب هستند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: گروه‌های جهادی در راستای اجرای فرامین امامین انقلاب و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و کار جهادی مبتنی بر ارزش‌های ولایی و انقلابی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: اگر می‌بینیم جهادگران بسیجی اقدامات بزرگی انجام می‌دهند و همه ظرفیت‌ها را پای کار می‌آورند به دلیل اعتقادات راسخ آنها به خداوند و ایمان قوی آنها است و زمانی که کار برای خدا انجام شود نصرت‌ها و عنایات خداوند همراه می‌شود.

کریمی ادامه داد: اخلاص در نیت و تقوای در عمل رمز ماندگاری اقدامات جهادگران است و در شرایطی که کشور با مشکلاتی مواجه شده نگاه جهادی، ازخودگذشتگی و روحیه انقلابی تنها می‌تواند موجب تغییر شرایط شود و بسیج سازندگی کارنامه‌ای درخشان در این راستا دارد.

وی اضافه کرد: کار امروز بسیج سازندگی جهاد فی سبیل الله است و در یک مسیر مقدس گام برمی‌دارد و جهادگران باید قدر این فرصت مغتنم را بدانند و از آن به خوبی استفاده کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مدیریت جوان و توانمند در بسیج سازندگی استان مرکزی در طی سال‌های اخیر علاوه بر اینکه موجب امیدبخشی، امیدآفرینی و تقویت نشاط در بین مردم و خصوصاً مستضعفین در مناطق محروم شده به گروه‌های جهادی انگیزه خدمت مضاعف داده و جوانان زیادی برای خدمت‌رسانی به میدان آورده که قابل تقدیر است.

کریمی تأکید کرد: بسیج سازندگی علاوه بر انجام مأموریت‌های خدمت‌رسانی باید کار فرهنگی مبتنی بر معنویت و ارزش‌های انقلاب و گسترش تفکر و روحیه جهادی را در دستور کار بگذارد و مأموریت ویژه‌ای در این راستا دارد.

وی تصریح کرد: کار فرهنگی برای جهادگران و مردم که مخاطب بسیج سازندگی هستند یک ضرورت است و باید در جهادگران تربیت و ایجاد انگیزه کند و برای مردم باید امیدآفرین باشد که اقدامات بسیج سازندگی در این راستا قابل قبول است و باید با قوت ادامه‌دار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: بسیج سازندگی با انگیزه‌ای الهی و مبتنی بر تفکر انقلابی و ولایی به دنبال توانمندسازی مردم و جامعه است و اگر تفکر جهادی و بسیجی نبود بسیاری آسیب‌ها و تهدیدات از انقلاب اسلامی رفع نمی‌شد.

کریمی بیان داشت: آن چیزی که به جامعه رنگ و بوی دینی و انقلابی داده و نگذاشته انقلاب اسلامی از آرمان‌های اصلی خود فاصله بگیرد تفکر جهاد و از خودگذشتگی است که بخشی از این کار بزرگ در بسیج سازندگی انجام می‌شود که باید با قوت ادامه‌دار باشد.

وی اضافه کرد: قدرت واقعی کشور در گرو ایثارگری‌ها، روحیه جهاد و شهادت است و امروز عامل اساسی عزت ایران اسلامی برگرفته از مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و روحیه شهادت‌طلبی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه سپاه و بسیج به مردم تعلق دارد و تمام‌قد در خدمت مردم است و امروز منطق سپاه و بسیج قوی شدن در همه ابعاد است و در این راستا اهداف را پیش می‌بریم گفت: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی با قوت پیش می‌رویم و هیچ توقفی در این مسیر نمی‌پذیریم و در این راه تنها بر قدرت خداوند و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و مردمی تکیه می‌کنیم چراکه معتقدیم ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درونی همچون گنج عظیم هستند که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

کریمی بیان داشت: آن چیزی که امروز باید در اولویت کارهای نهادهای انقلابی قرار گیرد توانمندسازی مردم و جامعه در همه ابعاد است که بسیج سازندگی در این مسیر پیشگام است و توانسته قدم‌های بلندی بردارد.

ثبت ۱۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی نیز گفت: یکی از مهمترین مأموریت بسیج سازندگی هدایت و پشتیبانی از گروه‌های جهادی است و امروز یک هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در سامانه اطلس بسیج سازندگی به ثبت رسیده که در عرصه‌های مختلف با توانمندی‌ها و تخصص‌های گوناگون به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

امید محترمی اظهار کرد: اردوهای جهادی یکی از بسترهای مهم پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هستند که در این اردوها علاوه بر خدمت‌رسانی کار تربیت و پرورش اتفاق میفتد و در واقع اردوهای جهادی میدان کار تشکیلاتی و جنگیدن با فقر در همه ابعاد است.

 

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۵۰ هزار نفر روز در قالب‌های مختلف به مردم استان و سایر مناطق کشور خدمت ارائه کردند و منشأ خیرات و برکات زیادی برای مردم و مناطق محروم بوده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: رویکرد مهم بسیج سازندگی پای کار آوردن مردم برای حضور در میدان‌های مختلف است چراکه هر عرصه‌ای که مردم در آن ورود پیدا کرده‌اند موفقیت حاصل شده و هر کجا که نقش مردم دیده نشده کار اثربخش انجام نشده است.

محترمی بیان داشت: یکی دیگر از مأموریت مهم بسیج سازندگی فعالیت در تحقق اقتصاد مقاومتی است که با رویکرد صندوق‌های قرض‌الحسنه، آموزش‌های مهارتی و ارائه تسهیلات برای تحقق اقتصاد مردمی تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه فعال در بسیج سازندگی استان خدمات ارائه می‌کنند که با استفاده از منابع مالی خرد، خود اعضاء و هدایت‌ها و حمایت‌های بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی و مردمی گام برمی‌دارند که ایجاد ۷۸۰ فرصت شغلی در سال ۹۹ تنها بخشی از دستاورد صندوق‌ها در سطح استان است.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی یادآور شد: محرومیت‌زدایی از دیگر مأموریت‌های مهم بسیج سازندگی است که در دو بخش عمرانی، شامل اجرای پروژه‌های روستایی و شهری، ساخت و بازسازی واحدهای مسکونی و پروژه‌های آب و کشاورزی و بخش غیر عمرانی که شامل جهیزیه، کمک‌های مؤمنانه و لوازم‌التحریر متمرکز شده است.

محترمی تصریح کرد: ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان، توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی، اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان، ۲۲ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۱ میلیون غذای گرم و بسیاری از اقدامات دیگر تنها بخشی از خدمات محرومیت‌زدایی در سال ۹۹ است.

وی افزود: در راستای توانمندسازی مهارتی مردم بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری ۲ هزار کلاس مهارتی انجام داده که با هماهنگی‌های انجام شده برای آنها گواهی معتبر صادر خواهد شد و حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بسیج سازندگی با تهیه و ابلاغ دستورالعمل بومی در سایر شهرستان‌های استان برنامه‌های جدی و عملیاتی دارد که امیدواریم با حمایت‌های مسئولین استان و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانیم آنها را به تحقق برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما