شناسهٔ خبر: 47115153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برداشت گندم در هیرمند آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاوزی هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان گفت: برداشت گندم از سطح ۱۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

عباس جهانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری به دلیل آبیاری مطلوب مزارع شهرستان هیرمند از طرح ۴۶ هزار هکتاری جهش مناسب کاشت گندم و جو در این شهرستان را شاهد بودیم به طوری که هم اینک ۱۳ هزار هکتار از مزارع به کشت گندم و ۲ هزار هکتار به کشت جو اختصاص دارد.

وی ادامه داد: امسال پیش بینی می شود از سطح مزارع این شهرستان بیش از ۳۰ هزار تن گندم و چهار هزار تن جو برداشت شود.

مدیر جهاد کشاوزی هیرمند تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم بذری اختصاص دارد که پیش بینی می شود با توجه به آبیاری مطلوب انجام شده شاهد تامین بخشی از نیاز این گندم بذری در شهرستان باشیم.

جهانی تاکید کرد: در برخی مناطق این شهرستان بعد از ۳۰ سال متمادی خشکسالی شاهد کشت گندم بودیم که همه این دستاورها نتیجه همت مسئولان برای بهبود وضعیت کشاورزی منطقه با اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله به مزارع است.

شهر دوستمحمد مرکز شهرستان هیرمند از توابع استان سیستان و بلوچستان در ۲۳۵ کیلومتری شمال زاهدان مرکز این استان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

نظر شما