شناسهٔ خبر: 47114395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

راه‌اندازی مرکز «واکسیناسیون در خودرو» در بوستان سرخه حصار

شهردار و رییس ستاد مدیریت بحران منطقه۱۳ تهران از راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون در خودرو برای تزریق واکسن مطابق برنامه زمانبندی سنی از سوی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت : این طرح برای نخستین بار در بوستان جنگلی سرخه حصار تهران به طور رایگان به اجرا در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، مجتبی شکری با اشاره به آغاز واکسیناسیون در شهر تهران و اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: شهرداری منطقه ۱۳ با همکاری مرکز بهداشت شرق طرح نوینی مبنی بر راه اندازی مرکز واکسیناسیون کووید _ ۱۹ در خودرو را برای رفاه حال شهروندان و افزایش سرعت تزریق واکسن در کمترین زمان ممکن را به اجرا گذاشت.

وی افزود: این اقدام نوین در راستای شعار شهردار تهران" تهران، شهری برای همه"، فردا_ یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰_ با حضور مسئولان شهری و جمعی از مدیران حوزه بهداشت و درمان برای رفاه حال شهروندان در بوستان جنگلی سرخه‌حصار افتتاح و بازگشایی می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه در روزهای شیوع ویروس کرونا، ورود به داخل این بوستان برای عموم شهروندان ممنوع است، بر این اساس، از این فرصت در مقابل تهدیداتی که این ویروس منحوس برای مردم به وجود آورده به عنوان یک نقطه قوت استفاده و بهره برداری بهینه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این اقدام، افراد واجد شرایط دریافت واکسن که بر اساس اعلام وزارت بهداشت شامل گروه سنی اعلامی، با حضور در درب اول بوستان جنگلی سرخه حصار به سمت محل تزریق واکسن هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو انجام می‌شود.

شکری با بیان اینکه سه ایستگاه برای فرآیند واکسیناسیون مراجعین در نظر گرفته شده است، افزود: در ایستگاه اول مراجعین بدون نیاز به ترک خودرو و پس از دریافت اطلاعات از سوی مسئول غرفه پذیرش، کارت واکسیناسیون دریافت و سپس به سمت ایستگاه دوم (محل تزریق واکسن) هدایت شده و تزریق واکسن در خودرو صورت می‌پذیرد و در ایستگاه پایانی، نیز پزشک مقیم پس از ۲۰ دقیقه با رعایت اصل فاصله گذاری، شرایط عمومی افراد را پس از دریافت واکسن بررسی و کارت واکسیناسیون را تأیید نهایی می‌کند.

وی گفت: با توجه به شرایط سنی مراجعین و احتمال ناتوانی حرکتی برخی از آنان، شرایط تزریق واکسن در خودرو برای شهروندان فراهم شد تا افراد دریافت کننده واکسن و خانواده‌ها، از آرامش بیشتر برخوردار باشند.

شهردار منطقه ۱۳ تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ تصریح کرد: تمهیدات لازم برای حضور کلیه عوامل مرتبط با کادر درمان برای انجام واکسیناسیون صورت گرفته و خودروهای امدادی و آتش نشانی، پلیس، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی جهت برقراری امنیت و نظم دهی به محیط و مراجعین در مرکز کووید ۱۹ مستقر هستند.
وی ادامه داد: خط کشی‌های ترافیکی جهت هدایت مسیر و استقرار خودروهای امدادی و خودروهای شهروندان نیز طراحی شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما