شناسهٔ خبر: 47113989 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۸۵ خانه هلال در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۵ خانه هلال سال گذشته در مناطق روستایی این استان به بهره‌برداری رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،میر بهاالدین  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: تقویت و توسعه خانه‌های هلال موجب آمادگی بیشتر و توانمندسازی جوامع محلی برای مقابله با آسیب‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه می‌شود.

او ادامه داد: هدف اصلی از توسعه خانه‌های هلال، برگزاری دوره‌های آموزش همگانی کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات در شهرستان‌ها و مناطق روستایی است تا با توانمندسازی و آمادگی جوامع محلی در امر امدادرسانی در زمان حوادث و سوانح تا رسیدن نیرو‌های امدادی هر فرد امدادگر خانواده خود باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود سال گذشته۱۷۴ خانه هلال در استان افتتاح شود که با پیگیری‌های انجام شده تعداد آن‌ها به ۱۸۵ خانه ارتقا یافت.

او افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده مقرر شده فردا همزمان با سراسر کشور از مجموع پنج هزار و ۴۰۰ خانه هلال به صورت ویدئوکنفراسی توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شود که سهم سیستان و بلوچستان ۲۸ خانه هلال است.

میر بهاالدین گفت: هم‌اینک پنج هزار و ۲۳۶ نفر عضو امداد و نجات جمعیت هلال احمر در استان هستند که در قالب ۳۰۰ تیم در سوانح و حوادث به هم استانی‌های گرامی خدمات ارائه می‌دهند.

او بیان کرد: سال گذشته شاهد امدادرسانی نیرو‌های جمعیت هلال احمر در ۴۰۸ حادثه در سیستان و بلوچستان بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: ۶۵۴ تیم عملیاتی این جمعیت سال گذشته در حوادث رخ داده به ۲۷ هزار و ۱۴۴ آسیب دیده در ۴۰۸ حادثه خدمات امدادی ارائه دادند.

او تصریح کرد: همچنین ۸۱۷ نفر نیز پارسال توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.

میربهاء الدین گفت: نیرو‌های این جمعیت همزمان با شیوع کرونا اقدام به توزیع ۱۱ هزار بسته معیشتی و بهداشتی به گروه‌های آسیب دیده از کرونا کردند.

او افزود: همچنین چهار هزار بسته معیشتی و بهداشتی نیز در قالب طرح پویش مادر در سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع هشت هزار ماسک و ویزیت رایگان ۲ هزار و ۹۸ بیمار در قالب کاروان‌های سلامت را از دیگر اقدامات سال گذشته نیرو‌های این جمعیت در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

نظر شما