شناسهٔ خبر: 47113870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید و کاشت نهال صنوبر در اقلید

به منظور توسعه زراعت چوب و حفظ اکوسیستم جنگلی یک میلیون اصله نهال از کلن‌های موفق صنوبر در ایستگاه شهید بهجت حقیقی شهرستان اقلید تولید و کشت می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسحاق امیدوار رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید، گفت: امسال عملیات قلمه زنی و تولید یک میلیون اصله نهال صنوبر در ایستگاه تولید بذر و نهال شهید بهجت حقیقی شهرستان آغاز شده است.

او، با اشاره به اهمیت تولید و کاشت نهال صنوبر و جلوگیری از قاچاق و بهره‌برداری بی‌رویه از فرآورده‌های جنگلی در اراضی مستعد استان فارس بیان کرد: با توجه به اینکه صنوبر به عنوان یکی از گونه‌های دارای رشد سریع و  اقتصادی بودن در میان درختان غیر مثمر کشور شناخته می‌شود  قابلیت بهره‌برداری در دوره‌های ۵ تا ۷ ساله را دارا است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی نسبت به سایر درختان غیر به عنوان منبع تولید چوب و درآمد برای کشاورزان و بهره‌برداران محلی محسوب شود.

امیدوار،  تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه فضای سبز و درختکاری را یک ضرورت مهم دانست و تصریح کرد: نیاز به تامین چوب در کشور به عنوان بزرگترین معضل داخلی شناخته شده و از طرفی به صورت طبیعی بسیاری از درختان به دلایل مختلف مانند بلایای طبیعی و قاچاق برای استفاده به عنوان سوخت و کاربرد‌های صنعتی رو به نابودی هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اقلید ادامه داد: صنوبر می‌تواند نجات بخش حیات اراضی جنگلی باشد که با تدوین طرح توجیهی کاشت درخت صنوبر علاوه بر افزایش میزان اشتغال زایی بخشی از نیاز صنایع چوبی نیز تامین می شود.

انتهای پیام/ت

نظر شما