شناسهٔ خبر: 47112407 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ثبت‌نام بیش از ۸ هزار کارگر مشهدی در طرح ساماندهی کارگران

بیش از ۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت در مشهد با حضور در ایست کار‌ها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری توسط شهروندان از طریق ایست کارها، از آغاز اجرای این طرح تاکنون در مشهد بکارگیری و اعزام شدند.

او افزود: از اردیبهشت سال گذشته با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده به ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف تکریم و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، طرح ساماندهی این کارگران را در دستور کار خود قرار داد که پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرآیند احداث ۱۲ ایست کار ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت آغاز گردید تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات از سوی این کارگران، با مراجعه حضوری و غیر حضوری به این ایست کار‌ها نسبت به بکارگیری کارگران اقدام نمایند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اجرای ناموفق این طرح در سنوات گذشته و در راستای اجرای طرحی با قابلیت تداوم و اجرا، با محوریت استانداری خراسان رضوی و با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و دو تشکل مردم نهاد، تفاهم نامه‌ای منعقد گردید تا با همراهی همه دستگاه‌های متولی خدمت رسانی مطلوبی به این قشر زحمتکش صورت بپذیرد.

یعقوبی بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست کار‌ها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده اند و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت نموده اند.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر گردید کارگرانی که در طول روز توسط شهروندان و کارفرمایان به پروژه‌ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند، بتوانند در صورت تمایل به پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درختکاری اعزام و بکارگیری شوند؛ که تاکنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از این کارگران به پروژه‌های شهرداری مشهد اعزام شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروندان و کارفرمایان می‌توانند به منظور درخواست و بکارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست کار‌ها و یا بصورت غیر حضوری و تماس با سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ نسبت به بکارگیری کارگران مورد نیاز خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام//ف.ح

نظر شما