شناسهٔ خبر: 47112264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار مشهد خبر داد:

بکارگیری بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری از طریق ایست‌کارها

معاون خدمات شهری شهردار مشهد از بکارگیری و اعزام بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری توسط شهروندان از طریق ایست کارها، از آغاز اجرای این طرح تا کنون خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده به ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف ساماندهی شغلی کارگران ساختمانی و موقت، اجرای طرح آن را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرآیند احداث ۱۲ ایست‌کار ساماندهی شغلی کارگران ساختمانی و موقت آغاز شد تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات این کارگران، با مراجعه حضوری و غیر حضوری به این ایست‌کارها نسبت به بکارگیری کارگران اقدام کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به اجرای ناموفق این طرح در سنوات گذشته و در راستای اجرای طرحی با قابلیت تداوم و اجرا با محوریت استانداری خراسان رضوی و با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و دو تشکل مردم نهاد، تفاهم نامه‌ای منعقد شد تا با همراهی همه دستگاه‌های متولی به این قشر زحمتکش خدمت رسانی مطلوبی بشود.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای این طرح تا کنون بیش از هشت هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست‌کارها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده‌اند و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت کرده‌اند.

یعقوبی افزود: با توجه به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر شد کارگرانی که در طول روز توسط شهروندان و کارفرمایان به پروژه‌ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده‌اند، بتوانند در صورت تمایل در پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درختکاری بکارگیری شوند که تا کنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از این کارگران در پروژه‌های شهرداری مشهد بکارگیری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و کارفرمایان می‌توانند به منظور درخواست و بکارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست‌کارها یا به صورت غیر حضوری و تماس با سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ نسبت به بکارگیری کارگران اقدام کنند.

نظر شما