شناسهٔ خبر: 47109832 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری:

مراد از ایمان به غیب باور به ولایت امام است

حوزه/ عضو خبرگان رهبری، جلوه و معنای ظهور را کنار رفتن پرده از دین حق و ولایت حق دانست و گفت: در روایات و آیات از امام به غیب تعبیر شده و گفته اند که مراد از «الذین یؤمنون بالغیب» در آیه سوم سوره بقره ایمان به امام است بنابراین متّقی کسی است به حقیقت غیب که همان ولایت امام است ایمان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب بیست و ششم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه معنای غیبت این نیست که با برنامه امام نمی توان همراه شد و با امام نمی شود ارتباط برقرار کرد، گفت: حجاب در برابر ظهور ولایت حق از زمان امیرالمؤمنین علیه السلام شروع شده و از آن زمان شیاطین عالم حجاب روی حجاب و طرح روی طرح زده اند.

وی با بیان اینکه با ظهور نور امام، تمام تاریکی و حجاب غیبت از بین خواهد رفت و دین الهی تمام دنیا را فرامی گیرد، افزود: مأموریت حضرت این است که با دشمنان خدا بجنگند تا فتنه از روی زمین جمع و تمام دین برای خدا شود و پرتو نور الهی عالمگیر شود.

استاد حوزه علمیه جلوه و معنای دیگر ظهور را کنار رفتن پرده از دین حق و ولایت حق دانست و گفت: در روایات و آیات از امام به غیب تعبیر شده و گفته اند که مراد از «الذین یؤمنون بالغیب» در آیه سوم سوره بقره ایمان به امام است بنابراین متّقی کسی است که به حقیقت غیب که همان ولایت امام است ایمان دارد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در سوره یونس خداوند در پاسخ به افرادی که قرآن را معجزه نمی دانند و از پیامبر صلوات الله علیه و آله معجزه دیگری می خواهند می فرماید ای پیامبر بگو آیات غیبی مربوط به عالم غیب است که در اختیار خداوند است و هر وقت او بخواهد آن آیه غیبی ظاهر می‌شود و تمام دین محقق می شود و تمام سِحرهایی که شیطان در طول تاریخ کرده است را باطل خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه همه ما امروز در فضای سحر آلود شیطان زندگی می کنیم، خاطرنشان کرد: این دنیای پیچیده جلوه ای از سحر شیطانی است و با ظهور امام زمان تمام این سحر و بساط شیطان جمع می شود و کلمه تامه و نشانه غیبی الهی ظاهر می شود.

وی با بیان اینکه در قرآن از واقعه عظیم ظهور به بیان های مختلف یاد شده است، گفت: آیات زیادی از قرآن به مسأله قیامت پرداخته اند و بسیاری از آیاتی که در رابطه با قیامت است تأویل به ظهور شده است.

استاد حوزه علمیه آیات آخر سوره سبأ را مربوط به ظهور دانست و گفت: در این آیات که خداوند داستان کفار و مشرکین را بیان می کند و می گوید ای پیغمبر، مشرکان از ظهور که نشانه خداوند است وحشت زده می شوند و توان فرار ندارند و از مکانی نزدیک بازداشت می شوند که در روایات آمده است مراد خسف بیداء است که لشکر سفیانی در مکانی بین مکه و مدینه با تصرف امام زمان عجل الله فرجه در جایی که فکرش را هم نمی کنند به زمین فرو می روند.

وی ادامه داد: سفیانی و لشکرش وقتی به زمین فرو می روند می گویند که ما ایمان آوردیم ولی توبه و ایمان لحظه مرگ قابل قبول نیست و علت این که قبول نمی شود این است که آنها نمی دانند که حقیقت ولایت الهی چیست که ایمان بیاورند و فقط از دور تیری در تاریکی می اندازند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه سفیانی ادامه آل ابوسفیان است و مدل درگیری او با حضرت مهدی عجل الله فرجه با مدل درگیری بنی امیه با امیرالمؤمنین علیه السلام یکی است، گفت: همانطور که ابوسفیان و معاویه کاخی برای خود درست کرده بودند و اسلام را به امپراتوری مادی تبدیل کرده بودند و ادعای اسلام هم داشتند سفیانی هم از همین مدل برای مقابله با امام زمان استفاده می کند.

وی با بیان اینکه راه رفتن با امام زمان عجل الله فرجه قواعد و حساب و کتابی دارد، افزود: خداوند در آیه ۱۵۸ سوره انعام می فرماید که وقتی نشانه های پروردگار آشکار شد دیگر ایمان آوردن افرادی که تا آن زمان ایمان نیاورده اند و یا عمل صالحی انجام نداده اند فایده ای برایشان ندارد و در برخی روایات هم این آیه تأویل به رجعت شده است.

نظر شما