شناسهٔ خبر: 47109065 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات دشتستان از سر گرفته شد+ فیلم

تلاش برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات بخش ارم شهرستان دشتستان از صبح امروز برای دومین روز از سر گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دیروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ساعت ۶ صبح خبر آتش‌سوزی در منطقه لَردِه در ارتفاعات گیسکان که در بخش ارم و شرق شهرستان دشتستان قرار دارد به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر اعلام شد و پس از آن گروه‌های یگان حفاظت و مردم برای خاموش کردن آتش به این منطقه سخت‌گذر رفتند.

افزون بر دشواری مسیر، وزش باد هم خاموش کردن آتش را با سختی رو به رو کرد. بعدازظهر دیروز بالگرد هلال احمر هم برای انتقال نیرو و مواد غذایی به پرواز درآمد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به خبرنگار ما گفت: دیروز نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان و گناوه به همراه گروه‌های مردمی در خاموش کردن آتش مشارکت داشتند اما امروز یگان حفاظت دیگر شهرستان‌ها نیز به این گروه ملحق خواهند شد.

غلامرضا منتظری ادامه داد: پس از درخواستی که از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت دفاع داشتیم، عصر دیروز بالگرد هلال احمر استان بوشهر برای انتقال نیرو و مواد غذایی به پرواز درآمد و با انجام چهار سورتی پرواز نیرو‌های امدادی و مواد غذایی را به محل حادثه رساند.

بیشتر بخوانید

او گفت: دیروز ۴۰ نیروی امدادی و ۵۰ نیروی مردمی در منطقه بودند و برای خاموش کردن آتش با استفاده از دمنده، آتش کوب و شاخ و برگ تلاش می‌کردند، که پس از تاریکی هوا دست از کار کشیدند اما با روشن شدن هوا، امروز عملیات مهار آتش را از سر گرفتند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه آتش گسترده است و محل حادثه مرتفع و سخت‌گذر است، درخواست بالگرد آبپاش هم داده‌ایم.

منتظری عنوان کرد: در این منطقه درختان بادام کوهی وجود دارند و گیاهان علوفه‌ای یک ساله که اکنون خشک شده‌اند.

او گفت: هنوز سندی برای تعیین علت حادثه در دست نداریم اما در چنین حوادثی به طور معمول علت انسانی دخیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: اکنون بالگرد هلال احمر در حال انتقال نیرو و مواد غذایی به محل آتش‌سوزی است. همچنین این بالگرد در بازدید میدانی، گستره آتش را در منطقه رصد می‌کند تا در صورت نیاز پیگیر باشیم بالگرد آب‌پاش به منطقه بیاید.

جهانگیر دهقانی افزود: سرعت وزش باد امروز کاسته شده است و امیدواریم بتوانیم آتش را مهار کنیم.

او گفت: از دیروز تاکنون حدود ۱۵۰ نفر در هوای گرم و مسیر دشوار، در حال تلاش برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات لرده دشتستان هستند.

رئیس شعبه هلال احمر شهرستان دشتستان هم گفت: با توجه به آتش سوزی وسیع دیروز در کوه گیسکان(بخش ارم) و قله پرراس و طبق درخواست مدیریت بحران، بالگرد جمعیت هلال احمر استان به منطقه آتش سوزی اعزام شد.

احسان دانشگر ادامه داد: بالگرد با انجام چهار سورتی پرواز، نجاتگران هلال احمر را به همراه ۳۲ نفر از محیط‌بانان، یگان حفاظت منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست، و آب آشامیدنی و کنسرو برای تغذیه نیروهای حاضر در عملیات خاموش کردن آتش به منطقه حادثه انتقال داد.

او عنوان کرد: عملیات پرواز بالگرد از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه انجام گرفت.

<div id="video-display-embed-code_13929731"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7751406/13929731?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/ک

نظر شما