شناسهٔ خبر: 47108588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شب گذشته اتفاق افتاد؛

یورش وحشیانه صهیونیست‌ها به فلسطینیان در قدس/ ۹۰ نفر زخمی شدند

رامین حسین آبادیان

به دنبال یورش وحشیانه شب گذشته نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در «قدس اشغالی» ۹۰ نفر به شدت زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، سلسله اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی در قدس اشغالی همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی شب گذشته نیز به تظاهرات مردم فلسطین در قدس اشغالی یورش بردند. به دنبال این یورش وحشیانه درگیری‌های شدیدی میان دو طرف به وقوع پیوست.

به دنبال درگیری‌های مذکور، صهیونیست‌ها از گاز اشک آور و گلوله‌های جنگی علیه شهروندان فلسطینی استفاده کردند. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در نتیجه این درگیری‌ها ۹۰ تَن از فلسطینیان به شدت زخمی شدند.

پیشتر شیخ «عکرمه الصبری» خطیب الاقصی در سخنانی پیرامون اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان اظهار داشت: اسرائیلی‌ها سعی دارند با این گونه اقدامات، محیط مسجد الاقصی را خلوت کرده تا شرایط را برای یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به قبله نخست مسلمانان فراهم کنند.

چندی پیش نیز «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به عواقب یورش نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی و نمازگزاران حاضر در آن هشدار داد و تأکید کرد که با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی، تماس تلفنی برقرار کرده است.

هنیه همچنین خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: با دُم شیر بازی نکنید. ما با هر چه در اختیار داریم از مسجد الاقصی و شیخ جراح دفاع می‌کنیم و به طور قطع شما بازنده این نبرد خواهید بود.

روز گذشته هم وزارت خارجه قطر بیانیه‌ای را در خصوص تحولات اراضی اشغالی و حملات وحشیانه اخیر نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: حمله به مسجد الاقصی احساسات و عواطف میلیون‌ها مسلمان در سرتاسر جهان را جریحه‌دار کرد. این حملات و تجاوزات نقش صریح حقوق بشر و قوانین بین‌الملل است.

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود تأکید کرده است: ما بر ضرورت تحرک جامعه بین‌الملل برای توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین تاکید داریم. این وزارتخانه یادآور شده است: بار دیگر بر موضع ثابت خود در رابطه با عادلانه بودن مسأله فلسطین و حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید می‌کنیم.

نظر شما