شناسهٔ خبر: 47108560 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

براساس اعلام سازمان هواشناسی:

آسمان کشور تا پایان هفته بارانی است/ تهران نیمه ابری همراه با وزش باد

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعد و برق و وزش از امروز تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق تهران و ارتفاعات البرز، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و اصفهان بخصوص در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در سواحل خزر بارش شروع می‌شود؛ البته در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، غرب و ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال لرستان، همدان، مرکزی و قم رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.
 
در همه مناطقی فوق، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش‌باد شدید موقت و خیزش گردوخاک و شکستن درختان وجود دارد.
 
روز سه شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کرمانشاه، کردستان، مرکزی، اصفهان، اردبیل، قم، تهران، سمنان، قزوین، البرز و شمال سیستان و بلوچستان، غرب یزد، شمال فارس، کرمان دامنه های زاگرس در استان‌های مرکزی، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات شمال هرمزگان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.
 
روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شمال غرب و غرب کشور، بخش هایی از مرکز، دامنه های البرز و زاگرس، رگبار و رعد و برق و به صورت پراکنده بارش باران ادامه دارد.
 
در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با شمالی شدن جریان‌ها روی سواحل دریای خزر کاهش محسوس دما به‌ویژه در غرب سواحل و اردبیل بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد  و از روز چهارشنبه تا آخر هفته افزایش دما در این مناطق بین ۹ تا ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
از سه شنبه تا آخر هفته جاری در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ همچنین فردا شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و همچنین دریای خزر مواج خواهد بود.
 
آسمان تهران امروز قسمتی ابری در برخی ساعات وزش باد پیش‌بینی شده است، بیشینه و کمینه دما در پایتخت ۳۰ و ۱۷ درجه خواهد بود.
 
انتهای پیام

نظر شما