شناسهٔ خبر: 47107454 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اصولگرایان در صورت حضور رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ به اجماع می رسند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: نامزد‌های اصولگرا اعلام کرده‌اند که با حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری همراهی لازم را انجام می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

 مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی درباره ورود سعید جلیلی به  انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، اظهار کرد: مجموعه کسانی که برای انتخابات ریاست جمهوری برای جریان اصولگرا در نظر گرفته شده اند، آقایان رئیسی ، قالیباف، نیکزاد، جلیلی، ضرغامی و محمد هستند که همگی جزو نیرو‌های انقلاب اند.

وی افزود: هنوز مشخص نیست گزینه اصلی اصولگرایان چه کسی خواهد بود، اما درباره آقای رئیسی نامزد‌های اصولگرا اعلام کردند که با حضور او در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ همراهی لازم را می‌کنیم تا او جلودار جریان اصولگرایان باشد.

شاکری درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرایان چه قدر حاضر به اجماع با سعید جلیلی و سعید محمد هستند، تصریح کرد: فعلا شرایط متغیر است و با ثبت نام جدی‌تر می‌شود، گمانه زنی‌هایی هم که با نظرسنجی‌ها منتشر می‌شود خیلی گویا نیست و در مورد آقای رئیسی اصولگرایان اعلام کرده‌اند که به اجماع می‌رسند، اما برای سایر چهره‌ها فعلا مشخص نیست و بستگی به شرایط دارد.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی ادامه داد: در جبهه مقابل گزینه اصلی آن‌ها محمدجواد ظریف بود، اما شرایط بعد از انتشار آن فایل صوتی تغییر کرد و به نوعی کاندیداتوری محمد جواد ظریف منتفی شد و به همین دلیل در این شرایط نمی‌شود تصمیم قطعی گرفت، اما در نهایت اگر به اجماع نرسیم و رای متکثر شود در انتخابات موفق نخواهیم شد و این موضوع برای تمامی جریان‌ها صدق می کند، سایر جریان‌ها هم اگر متکثر شوند شکست خواهند خورد.

وی اضافه کرد: هنوز اصولگرایان به نتیجه قطعی نرسیده اند که اگر آقای رئیسی نباشد چه کسی به عنوان چهره اصلی معرفی شود و سایر نامزد‌ها هم به اجماع برسند، به همین دلیل نمی‌توان نظری را اعلام کرد.

شاکری  خاطرنشان کرد: وضعیت اصولگرایان نسبت به اصلاح طلبان بهتر است، در جبهه مقابل هنوز هیچ گزینه اصلی مشخص نشده و هر روز هم یک نفر از صحنه خارج می‌شود، اما اصولگرایان می‌دانند با حضور آقای رئیسی تکلیفشان مشخص است، در حالی که در جبهه اصلاح طلبان این موضوع مشخص نیست.

 

نظر شما