شناسهٔ خبر: 47107000 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

شهید «احمد شیخ‌زاده»:

خواهرم! با قلمت از فرهنگ‌مان دفاع کن

شهید «احمد شیخ‌زاده» در یکی از نامه‌های خود، خطاب به خواهرش نوشته است: «خواهرم! من با اسلحه در جبهه از خاک وطن‌مان دفاع می‌کنم و تو هم با قلمت در میدان جهل و بی‌سوادی از فرهنگ‌مان دفاع کن».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم نیرو‌های بعثی عراق به خاک کشورمان، همه عاشقان و دلدادگان به حضرت امام خمینی (ره) به ندای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و برای دفاع از خاک ایران اسلامی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند.

از آذربایجان غیور هم مردان دلیری بودند که به جنگ با جنایت‌کاران رژیم بعثی عراق رفته و در برابر آن‌ها سینه سپر کرده و از خاک و ناموس‌شان دفاع کردند. یکی از این مردان غیور شهید «احمد شیخ‌زاده» است.

زندگی‌نامه شهید «احمد شیخ‌زاده»

«احمد شیخ‌زاده» سال ۱۳۴۲ در تبریز دیده به جهان گشود. او در سنین کودکی به بیماری سختی دچار شد و تا پای مرگ نیز پیش رفت، ولی خداوند وی را برای شهادت در راه خودش آفریده بود.

با رسیدن به سن تعلیم، راهی مدرسه شد و تحصیلاتش را تا دوره متوسطه ادامه داد و پس از آن هم به منظور دفاع از خاک میهن اسلامی در برابر تجاوز بیگانگان به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و دوره‌های آموزشی را با موفقیت در تهران سپری کرد و سپس به شیراز و از آن‌جا هم به جبهه مریوان منتقل شد.

«احمد» در نامه‌های خود، خطاب به خواهرش نوشته است که «خواهرم! من با اسلحه در جبهه از خاک وطن‌مان دفاع می‌کنم و تو هم با قلمت در میدان جهل و بی‌سوادی از فرهنگ‌مان دفاع کن». او همچنین به خواهرش بسیار تاکید می‌کرد که هرگز سنگر مدرسه را ترک نکند.

«احمد شیخ‌زاده» سرانجام پس از رشادت‌های فراوان، ۴ آبان سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی «مریوان» به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما