شناسهٔ خبر: 47106831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

درخواست بسیج دانشجویی ۱۸ دانشگاه سمنان برای حقیقت‌یابی حادثه معدن طزره+ سند

بسیج دانشجویی ۱۸ دانشگاه استان سمنان از دادستان مرکز استان خواستند تا با تشکیل تیمی حقیقت‌یاب، بررسی دقیق ابعاد حادثه معدن طزره دامغان را در دستور کار خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان،بسیج دانشجویی۱۸ دانشگاه استان سمنان از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواستند تا با تشکیل تیمی حقیقت‌یاب و بدون رعایت منافع افراد ذی‌نفوذ، بررسی دقیق ابعادحادثه معدنطزره شهرستان دامغان را در دستور کار خود قرار دهد.

محمدمهدی زنده‌دلی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان دامغان در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، خواستار پیگیری جان باختن دو معدنچی در معادن شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی در منطقه طزره شهرستان دامغان شده است.

در این نامه آمده است: بی‌توجهی مسؤولان مربوطه به ایمن‌سازی معادن زغال‌سنگ البرز شرقی مستقر در منطقه طزره شهرستان دامغان موجب شده تا در سال‌های اخیر این معادن بارها دچار حادثه شود و کام مردم استان را تلخ کند.

در این نامه آمده است: تکرار این حوادث، گواه آن است که دستگاه‌های مربوطه ازجمله دستگاه قضایی حوادث قبلی را به‌طور جدی پیگیری نکرده و متأسفانه هنوز سودجویی برخی متولیان امر با جان کارگران بازی می‌کند.

در بخش دیگری می‌خوانیم: این بار شاهدیم که در روز کارگر، ریزش بخشی از معدن ۴۲ این کارگاه موجب وفات مظلومانه و شهادت‌گونه دو نفر از کارگران معادن شده است و از این‌رو، خواستاریم تا دستور فرمایید در اسرع وقت، تیمی حقیقت‌یاب تشکیل و بدون رعایت منافع افراد ذی‌نفوذ بررسی دقیق ابعاد حادثه صورت پذیرد.

در این نامه تأکید شده است: امید است با متخلفان بدون هیچ‌گونه تسامحی برخورد و مفاد کامل تحقیقات و احکام صادره برای تنویر افکار عمومی رسانه‌ای شود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان دامغان همچنین یادآور شده است: بسیج دانشجویی تا حصول نتیجه در کنار خانواده‌های داغدار و حادثه‌دیده خواهد بود.

رونوشت این نامه به دادستانی کل کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان بازرسی استان سمنان و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ارسال شده است.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شاهرود،دانشگاه آزاد اسلامیشاهرود، دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، دانشگاه دامغان، دانشگاه پیام نور دامغان، دانشگاه پیام نور شاهرود، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، دانشگاه فرهنگیان سمنان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، دانشگاه سمنان، دانشگاه پیام نور سمنان، دانشگاه گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی گرمسار، دانشگاه پیام نور گرمسار، دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی و دانشگاه غیرانتفاعی شاهرود از این نامه و درخواست حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/ی

نظر شما