شناسهٔ خبر: 47106823 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

وعده وزیر راه و شهرسازی/ راه‌آهن یزد-اقلید قبل از انتخابات افتتاح می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از روند پیشرفت راه آهن یزد به اقلید گفت: راه آهن یزد به اقلید با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی قبل از انتخابات افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -
صراط:

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از روند پروژه‌های مختلف به ویژه ساخت راه آهن، بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها تاکید کرد و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: برای ساخت این راه‌آهن تاکنون بیش از هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز به ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد:راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۴ کیلومتر از مهریز در استان یزد آغاز شده و تا اقلید در استان فارس ادامه دارد و در حال حاضر ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی، ۷۰ درصد پیشرفت در بخش روسازی و ۷۵ درصد پیشرفت در بخش عملیات ساختمان و محوطه سازی ایستگاه‌ها دارد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: ۲۴۵ کیلومتر این راه آهن در استان یزد و بقیه در حوزه استحفاطی فارس قرار دارد که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر در یزد و ۲۰ کیلومتر در فارس ریل گذاری شده است و در بخش ابنیه نیز ۱۳ دهنه پل تکمیل شده است.

وی افزود: این طرح به دلیل مجاورت با معادن بسیاری که در طول مسیر آن قرار دارد دارای توجیه اقتصادی بالایی است و در سال اول بهره برداری، قابلیت حمل بیش از سه میلیون تن بار را دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این پروژه تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری و در زمان فعالیت همین دولت به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش فارس، طرح راه آهن اقلید - یزد جزو مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است.

نظر شما