شناسهٔ خبر: 47106820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان خبر داد:

تکمیل المان شهدای گمنام/برگزاری برنامه های مناسبتی دفاع مقدس

مرادی گفت: درحال حاضر المان شهر‌های سلطانیه، نیک پی و ارمغانخانه نیمه کاره است که باید هرچه سریعتر به پایان برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مرادی نافچی معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان عصر دیروز شنبه در جلسه گرامیداشت برنامه‌های دفاع مقدس با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس امروز به عنوان نمادی در تاریخ جمهوری اسلامی می‌درخشد، گفت: جوانان ایران اسلامی در دفاع مقدس، بزرگترین سرمایه یعنی جانشان را برای حفظ و حراست از ارزش‌های دفاع مقدس فدا کردند.

او بااشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس باید عالمانه تبیین شود تا نسل امروز و فردا عظمت آن رابشناسند، افزود: ترویج فرهنگ دفاع مقدس باید به نحوی باشد که زوایای پنهان دفاع مقدس و روح فرهنگ مقاومت در جامعه، مشخص شود.

مرادی با بیان اینکه باید همه دستگاه‌ها در فعالیت‌های دفاع مقدس ورود پیدا کنند و برنامه‌های خود را مناسب با روزشمار و تقویم برنامه‌ها انجام دهند، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی پیش‌بینی برنامه‎‌ها متناسب با فضای موجود ضروری است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به برگزاری رویداد بزرگ کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید زنجان گفت: دستگاه‌ها ضمن انجام وظایف خود گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

اوبا اشاره به اینکه فرمانداری‌ها موضوع عدم اتمام المان شهدای گمنام در شهر‌های خود را پیگیری کنند، افزود: المان سه شهر سلطانیه، نیک پی و ارمغانخانه نیمه کاره است و باید به پایان برسد.

محمدی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در ۴۱ سالگی دفاع مقدس قرار داریم، گفت: این بخش از تاریخ ایران اسلامی، مانند صفحه‌ای پر از حماسه‌های بزرگ  و جاودانه است.

او با بیان اینکه با توجه به عظمت و بزرگی دفاع مقدس باید در راستای معرفی درست این رویداد تاریخی اقدام شود، افزود: با توجه به شعار امسال مبنی بر اینکه "ما مقتدریم" برنامه‌ها با این محوریت برگزار می‌شود، ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه سال‌های گذشته برنامه‌های دفاع مقدس به صورت متمرکز از ۳۱ شهریور‌ماه تا ششم مهرماه برگزار می‌شد، گفت: امسال  با توجه به عدم امکان برگزاری برنامه‌ها به صورت متمرکز برنامه‌ها از فروردین‌ماه تا اسفندماه و متناسب با مناست‌ها برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با گلایه از عدم ارسال گزارش عملکرد دستگاه‌ها در حوزه دفاع مقدس، افزود: ۳۰ درصد دستگاه‌ها هنوز عملکرد خود در این حوزه را ارسال نکرده اند.

محمدی با تأکید بر لزوم افتتاح و بهره‌برداری از همه المان‌های یادمان شهدای گمنام در هفته دفاع مقدس، گفت: ۱۲ المان در زنجان احداث شده که از این تعداد سه المان با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در انتظار تکمیل است.


انتهای پیام/م

نظر شما