شناسهٔ خبر: 47106104 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایشگاه مجازی قرآن باید در مناسبت‌های مختلف برگزار شود

مدیرمسئول نشر ذکر گفت: مناسبت‌های مختلفی در سال وجود دارد که می‌توان به بهانه این مناسبت‌ها نمایشگاه مجازی قرآن را برپا کرد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا سیدناصری مدیرمسئول نشر ذکر در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نمایشگاه قرآن کریم گفت: مخاطبان نمایشگاه فیزیکی قرآن هر ساله علاوه بر کتاب، دیگر اقلام مورد نیازشان را در این نمایشگاه تهیه می‌کردند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به قرآن اشاره کرد که برای هدیه دادن خریداری می‌شد. علاوه بر این بازدید کنندگان به دیگر آثار مذهبی عرضه شده در نمایشگاه دسترسی داشتند. علاوه بر آن درحاشیه نمایشگاه غرفه‌های حجاب محصولاتی از جمله چادر را عرضه می‌کرد. بنابراین نمایشگاه قرآن فقط نمایشگاهی برای ارائه کلام الله مجیدنبود بلکه در آن محصولات مرتبط دیگری از رحل قرآن گرفته تا محصولات فانتزی ارائه می‌شد.

بیشتربخوانید

وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن با وجود بیماری کرونا و در شرایط فعلی، کار بسیار مناسبی است. البته برگزاری این رویداد فرهنگی را می‌توان بهتر از برگزار نشدن آن دانست. مناسبت‌های مختلفی در سال وجود دارد می‌توان به بهانه این مناسبت‌ها دوباره نمایشگاه مجازی قرآن را برگزار کرد. اگر این اتفاق بیفتد مخاطبان زیادی از نمایشگاه مجازی قرآن بازدید ‌می‌کنند. از سوی دیگر نقص‌هایی که در بخش فروش نمایشگاه مجازی کتاب تهران وجود داشت، در نمایشگاه مجازی قرآن برطرف شده است.

مدیرمسئول انتشارات ذکر ادامه داد: در نخستین نمایشگاه مجازی قرآن در کنار حوزه دین، بخش دفاع مقدس نیز افزوده شده است، به هر حال این نمایشگاه و بخش ویژه آن مخاطبان خاص خود را دارد و فکر می‌کنم باید عناوین را بیشتر و متنوع‌تر کنیم که مردم به کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه جذب شوند.  نشر ذکر در زمینه کودک نوجوان و در حوزه بزرگسال کار‌های مذهبی فراوانی دارد. انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان قصد دارد نمایشگاه مجازی تخصصی در زمینه قرآن و علوم دینی در مناسبتی خاص برگزار کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما