شناسهٔ خبر: 47104497 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش‌از ۴۳۹ تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان گفت:۴۳۹ تن و ۱۴۲ کیلوگرم کالا به ارزش ۱۵۶ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۹۰۰ دلار از ابتدای امسال تاکنون از طریق گمرکات این استان صادر شده است.

صاحب‌خبر -

محمدعلی خاشی‌قلعه‌نو ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت :۴۳۹ تن و ۱۴۲ کیلوگرم کالا  صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۶۶ درصد و از لحاظ وزنی ۲۳۷ درصد افزایش داشته است.

او گفت: این میزان کالا از طریق گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه های مرزی پیشین، ریمدان، گمشاد، کوهک و جالق سراوان صادر شده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال ۷۲۹ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۲۲ هزار و ۶۵۰ دلار و به وزن افزون‌بر ۷۴ تن و ۴۷۸ کیلوگرم تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه هفت درصد، از نظر ارزش ۲ درصد و از نظر وزن هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک زاهدان بیان کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان، سیب درختی، تخم گشنیز، گاز، میوه و خرما بوده و عمده این اقلام به کشورهای پاکستان، افغانستان، عمان و امارات متحده عربی صادر شده‌ است.

خاشی با اشاره به صادرات کالاهای اظهارشده در سایر گمرکات کشور و خروجی از گمرکات این استان در بازارچه‌های مرزی گفت: تعداد اظهارنامه ارائه شده سه هزار و ۷۳۰ فقره به ارزش ۱۳۸ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۲۵۰ دلار به وزن بیش از ۳۶۴ تن و ۶۶۴ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۸۷۶ درصد و از نظر ارزش ۲۳۴ درصد و از نظر وزن ۶۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او  افزود: عمده اقلام خروجی شامل سیمان، کاشی و سرامیک، آهن، فولاد و میوه بوده است.

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان با اشاره به واردات قطعی این استان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۱۷۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۴۹ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۹۶۱ دلار به وزن ۷۸.۳۷۴ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۲۰۸ درصد افزایش و از نظر ارزش ۳۷ درصد و از نظر وزن ۵۴ درصد کاهش داشته است.

او گفت: عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل گندم، برنج، نارنگی، موز، لوازم یدکی، پارچه و کنجد بوده که از کشورهای روسیه، پاکستان، هند، امارات متحده عربی و چین وارد شده است.

خاشی با اشاره به خدمات مسافری از طریق گمرگ افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون هفت هزارو ۴۷۲ نفر مسافر ورودی و هشت هزارو ۱۷۲ نفر مسافر خروجی از خدمات گمرکی و تشریفات مسافری بهره‌مند شدند.

او  اظهار داشت: مسافران ورودی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ هزارو ۵۷۱ درصد و مسافران خروجی ۱۱۹ درصد افزایش داشته که این افراد از سالن‌های مسافری گمرک در مرزهای میلک، میرجاوه و بازارچه ریمدان تردد کرده‌اند.

مدیرکل گمرک زاهدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون۶ هزارو ۵۲۱ کامیون به وزن ۱۳۰.۴۶۴ تن شامل گاز، برنج، تخم زیره، ادویه، پنل خورشیدی و کانتینر خالی از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشورهای پاکستان، افغانستان و امارات متحده عربی ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۶۶۸ درصد و از نظر وزن ۶۷۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ع

نظر شما