شناسهٔ خبر: 47104203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاونت اقتصادی استانداری اصفهان خبر داد:

فریدن بهترین منطقه برای راه اندازی مزرعه رمز ارز /مازاد برق در فریدن، کوهپایه و سمیرم

معاونت اقتصادی استانداری اصفهان گفت: احداث مزرعه رمز ارز در فریدن به دلیل مازاد برق در این شهرستان بود و جای هیچ نگرانی برای مواجه با خاموشی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید حسن قاضی عسگر در مراسم کلنگ زنی احداث اولین مزرعه رمز ارز کشور در فریدن اظهار داشت: طی جلسه با شرکت برق و مدیران شرکت شهرک های صنعتی بررسی کردیم و متوجه شدیم در شهرستان های فریدن، کوهپایه و سمیرم، مازاد برق داریم.

وی با اشاره به جمله خودش که گفته بود حتی اگر مجبور شویم شمع روشن کنیم، ماینرها را خاموش نمی کنیم، ادامه داد: شدیدا طرفدار صرفه جویی در انرژی هستیم و معتقدیم مردم ما در مصرف انرژی به ویزه آب و برق مصرف بهینه ندارند. 

معاون اقتصادی استاندار اصفهان اضافه کرد: به نسبت طرح هایی که ۱۵ سال است در استان اصفهان معطل مجوز هستند، طرح احداث مزرعه رمز ارز طی دو سال مجازات لازم را دریافت کرد که به نسبت پیشرفت خوبی است و به لحاظ اقلیم فریدن بهترین منطقه برای راه اندازی مزرعه رمز ارز است. 

وی با بیان اینکه ما به دنبال طرح های صنعت سبز و کم آب بر و محیط زیستی هستیم تصریح کرد: اولین سری از شهرک هایی است که باید کلنگ زنی کنیم، شهرک صنعتی خصوصی فلزات و سنگ های گرانبها، شهرک پوشاک و شیمی تک شهرضا را شاهد خواهیم بود. 

قاضی عسگر تاکید کرد: باید دولت قانع شود که بجای پرداخت یارانه کور و هدر رفت منابع، این بودجه را در صنعت سرمایه گذاری کند.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک شهرک صنعتی فریدن پر از سرمایه گذار خواهد شد افزود: ما نیازمند سرمایه گذار تولید ساعت هستیم و فریدن پتانسیل احداث چنین کارخانه ای را دارد تا مانع خروج ارز برای واردات ساعت شویم.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان ادامه داد: نیازمند صنایع تبدیلی مانند تهیه آرد سیب زمینی هستیم.

وی با بیان اینکه فریدن از نعمت آب برخوردار است گفت: سرمایه گذاران داریم که در کویر بندآب ایجاد کرده، برای ممانعت از هدر رفت آب و آغوز کاشته و کیلویی ۴۰۰ دلار صادر می کند.

قاضی عسگر تاکید کرد: ما با مشکل مصرف بی رویه انرژی روبرو هستیم و اگر شاهد خاموشی بودیم، مجموعه هایی که غیر قانونی رمز ارز استخراج می کنند سبب آن هستند. در حالی که اولین مزرعه رمز ارز کشور درفریدن تحت نظارت شبکه برق است و مدیریت می شود.برنامه زمان بندی دارد و از تولید برق زیاد در شبکه استفاده خواهد کرد؛ هیچ نگرانی نداشته باشید، چراکه قطعا مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی یاد آور شد: با راه اندازی مزرعه رمز ارز فریدن شاهد خاموشی نخواهیم بود و در صورت رسیدن به پیک مصرف با یک خط تلفن و ارتباط کوچک می شود آن را مدیریت کرد.

معاونت اقتصادی استانداری اصفهان گفت:  از ۱ بعد از نصف شب تا ۱۱ صبح برق اضافی داریم و در این زمان برای تولید رمز ارز اقدام خواهیم کرد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: ما انرژی سوز هستیم و منابع هدر می دهیم، مصرف بالا است و مشکلات پیش رو بخاطر اسراف است. ما گاز را لوله کشی کرده به در خانه ها بردیم و بی حساب و کتاب می سوزانیم؛ ایجاد گاز گلخانه ای و تغییر اقلیم و کاهش بارندگی حاصل این شیوه مصرف است.باید جلوی مصرف بی رویه انرژی را بگیریم.

نظر شما