شناسهٔ خبر: 47104072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی

همه باید برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تلاش کنند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: باید برای همه مردم تکلیف شود تا فارغ از جناح های سیاسی در جهت افزایش مشارکت گام بردارند.

صاحب‌خبر -

محمد علی شجاعی روز شنبه در نشست هماهنگی سفیران انتخابات و تبلیغات اظهار داشت:  انتخابات زمان هم افزایی و بهره گیری از تمام نیروها و ظرفیت های نظام در راستای افزایش مشارکت است و باید از هر  سیاه نمایی عملکرد نظام و دولت که باعث بی انگیزگی مردم برای حضور در پای صندوق های اخذ رای می شود؛ پرهیز شود.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اضافه کرد : امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی تمام برنامه های خود را برای نشان دادن ناکارآمدی نظام و  کاهش مشارکت مردم ایران در انتخابات قرار دادند و انتظار می رود تا نیروهای داخلی با بیان دستاوردهای نظام این توطئه ها را خنثی کنند.
شجاعی با بیان این مطلب که انتقاد منصفانه و ارایه راهکار سازنده حق گروههای و جناح های سیاسی است خاطرنشان کرد : نباید در بیان انتقادات به سیاه نمایی دستاوردها و عملکردهای نظام برسیم و دولت با تمام دشواری های ناشی از تحریم ظالمانه و همه گیری ویروس کرونا توانست به موفقیت های بزرگی دست یابد که این عملکردها نشان از کارآمدی نظام مردم سالار  در زیر چتر ولایت فقیه است.
استاندار خراسان شمالی گفت :خوشبختانه دولت به همراه نظام توانست در این شرایط حساس تحریم ها را که با هدف جداسازی مردم از نظام و دولت بر علیه کشورمان تدارک دیده شد را با صبر و هوشیاری مردم خنثی کند.
شجاعی یادآور شد : مشارکت مردم در تمام امور بنیان اصلی نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می دهد و هر چه این مشارکت در انتخابات افزایش یابد، قدرت حضور نظام در عرصه های بین المللی نیز افزایش خواهد یافت .
وی تصریح کرد : اگر امروز تیم دیپلماسی کشورمان  به خوبی با حمایت نظام مذاکرات را پیش می برد، ناشی از پشتوانه آرای مردمی است  و هر چه این پشتوانه بیشتر باشد، قدرت چانه زنی نظام نیز در عرصه های بین المللی افزایش خواهد یافت.
شجاعی با اشاره به موفقیت استان خراسان شمالی در مشارکت حداکثری در انتخابات افزود:  میزان مشارکت مردم استان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵.۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر بود و این تجربه خوبی است که باید در انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری نیز دنبال شود.
استاندار خراسان شمالی اضافه کرد : با آسیب شناسی که انجام شده نقاط ضعف ما شناسایی و سعی داریم این انتخابات ( ۱۴۰۰) را با شور بیشتری برگزار کنیم و مدیران در رده های مختلف باید برای بستر سازی مشارکت گسترده مردم در انتخابات با همکاری رسانه ها تلاش کنند.
شجاعی ادامه داد: صحت و سلامت به همراه مشارکت از افتخارات استان است و تاکنون هم این روند به خوبی در استان انجام شد و همه ما باید از کلی گویی خارج شویم و با هم افزایی در جهت عملیاتی کردن افزایش مشارکت گام برداریم .
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی اضافه کرد : انتخابات تعهد ما نسبت به نظام است و تحت هر عنوانی بر همه واجب است تا در این کارزار حضوری پرشور داشته باشیم.
شجاعی با اشاره به همکاری خوب بین هیات های نظارت و اجرایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایری استان خراسان شمالی اظهارداشت : در شرایط فعلی همکاری خوبی مطابق با وظایف قانونی بین هیات های نظارت و اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی در این استان وجود دارد و ما نیز سعی کرده ایم کسی بی مورد توسط هیات نظارت رد صلاحیت نشود و افتخار داریم که در این فضای مناسب روند به خوبی طی می شود.
استاندارخراسان شمالی رصد فضای مجازی را یکی از برنامه های اصلی دست اندرکاران انتخابات در این استان اعلام کرد و اظهارداشت : ستاد رصد فضای مجازی در این استان تشکیل شد تا با فضاهای مجازی که در راستای دلسرد کردن مردم از نظام و انتخابات حرکت می کنند، شناسایی و برابر با قانون با آنها برخورد شود.
سیزدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها و عشایری به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس  شوراهای اسلامی ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می شود.
 

نظر شما