شناسهٔ خبر: 47103935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار عنوان کرد

رد خبر پرداخت زودهنگام حقوق کارکنان خوزستان قبل از عید فطر

شایان حاجی‌نجف

استاندار خوزستان با رد خبر پرداخت زودهنگام حقوق کارکنان در خوزستان به دلیل عید فطر گفت: هر چیزی باید روال قانونی خود را طی کند؛ حقوق از خزانه می‌آید و برای پرداخت زودهنگام آن باید دولت تصمیم‌گیری کند.

صاحب‌خبر -

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه روال کار در ستاد تسهیل خوزستان روال درستی نیست؛ پیش از مشخص شدن دستورات جلسه، موضوعات باید در کمیته تخصصی که شامل نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه و متقاضیان بررسی شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این موضوعات باید پس از اینکه بر اساس قانون در کمیته تخصصی راجع به آن‌ها نظر داده شد، به عنوان دستور کار در جلسه ستاد تسهیل و موانع تولید مطرح شوند و درباره تصویب آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

استاندار خوزستان گفت: اکنون جلسات ستاد تسهیل بر این اساس برگزار نمی‌شود؛ از شش دستور کار مورد نظر، تنها سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که در حوزه مسایل مالیاتی و زیست محیطی بود.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در بحث صنایع کاغذ پارس قرار است طرح این شرکت در مدت یک ماه آینده به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شود و این سازمان نیز در مدت یک ماه نظر خود را راجع به فعالیت و مجوزهای این کارخانه ارائه کند.

وی با اشاره به فعالیت پالایشگاه گاز بید بلند افزود: امور مالیاتی و حفاظت محیط زیست موافقت کرده‌اند که همکاری بیشتری با این پالایشگاه داشته باشند و تا آنجا که ممکن است بخشودگی داشته باشند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: امور مالیاتی قرار است دو دوره سه ماهه در سال ۱۴۰۰ به این پالایشگاه تخفیف دهد و ارزیابی مجددی نیز در خصوص میزان آلایندگی پالایشگاه انجام شود. در صورت کم شدن میزان آلایندگی این پالایشگاه، ستاد تسهیل ملی در عوارض آلایندگی به این واحد تخفیف می‌دهد.

سلیمانی‌دشتکی گفت: این مورد با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید بررسی خواهد شد و هرچه آنجا مورد تصویب قرار بگیرد، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هیچ پروژه‌ای نباید بدون بحث در کارگروه تخصصی، به جلسات تسهیل استان آورده شود. باید جلسات ستاد تسهیل هر هفته برگزار شود و حتی بنا به ضرورت، جلسات فوق‌العاده نیز برگزار شود. در این خصوص گروه‌های کارشناسی و تخصصی باید فعال‌تر شوند تا با استناد به قانون و دستورالعمل‌ها، تصمیماتی اتخاذ کنیم که امکان اجرای آن‌ها باشد.

استاندار خوزستان با رد خبر پرداخت زودهنگام حقوق کارکنان در خوزستان به دلیل عید فطر گفت: هر چیزی باید روال قانونی خود را طی کند؛ حقوق از خزانه می‌آید و برای پرداخت زودهنگام آن باید دولت تصمیم‌گیری کند. تا زمانی که دولت اعتبارات را به خزانه ابلاغ نکند، امکان پرداخت حقوق وجود ندارد.

سلیمانی‌دشتکی در خصوص واگذاری شرکت نیشکر هفت تپه به دولت نیز افزود: صحبت‌هایی مطرح شده که قاضی در این خصوص حکم داده است اما هنوز صحت آن مشخص نیست و باید بررسی شود.

انتهای پیام

نظر شما