شناسهٔ خبر: 47103873 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سی ان ان خبر داد

سردخانه‌ها و یخچال‌های نیویورک مملو از اجساد قربانیان کرونا

سی ان ان طی گزارشی اعلام کرد، سردخانه‌ها و یخچال‌های نیویورک مملو از اجساد سرگردان قربانیان کرونا است و صدها جسد در این سردخانه‌ها منتظر تعیین تکلیف هستند.

صاحب‌خبر -





داده‌های وبگاه «ورلد امترز» نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا عصر دیروز، از مرز 33 میلیون و 418 هزار نفر فراتر رفته و شمار فوتی‌ها نیز به بیش از 594 هزار نفر رسیده است.    جدیدترین آمار دانشگاه «جان‌هاپکینز» نیز نشان می‌دهد در روز جمعه دست‌کم ۸۰۷ مورد جدید به شمار قرابانیان کرونا در آمریکا اضافه شده است. در این روز دست کم 44 هزار و 190 نفر نیز به شمار مبتلایان کرونا در آمریکا اضافه شده است. مقایسه آمار جدید دانشگاه جان‌هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز، نشان می‌دهد که شمار قربانیان کرونا و مبتلایان به این ویروس ناشناخته در آمریکا، مجدداً افزایش داشته است. از سوی دیگر، گزارش‌ها نشان می‌دهد که در نیویورک اجساد صدها تن از قربانیان کرونا، در یخچال نگهداری می‌شوند.
بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، سردخانه‌های موقت در پایانه «بروکلین مارین » در حال حاضر ۷۵۰ جسد را نگهداری می‌کنند، که البته اینها تمامی قربانیان «کووید-»۱۹ نیستند و باقی ماندن اجساد کرونا برای مدت طولانی در این سردخانه‌ها، یادآور انبوهی از قربانیان کرونا در آمریکا است. بهار سال گذشته، تلفات کرونایی به قدری زیاد بود که بیمارستان‌های شهر نیویورک، سردخانه‌ها و خانه‌های تدفین در این شهر را تحت فشار قرار‌داده بود. اوایل آوریل ۲۰۲۰(فروردین 99) تنها طی یک روز، بیش از ۸۰۰ قربانی کرونا در شهر نیویورک گزارش شد و در هفته اول آوریل، به طور میانگین روزانه ۵۶۶ نفر در شهر نیویورک قربانی کرونا می‌شدند.
به گفته «دینا مانیوتیس»، معاون اجرایی کمیسیونر ارشد پزشکی نیویورک‌، اجساد قربانیان در حالی در سردخانه‌های موقت در نیویورک انبار شده‌اند که خانواده‌های آنها دفنشان را در گورستان «هارت آیلند»، بزرگترین قبرستان عمومی شهر، تایید کرده‌اند، جایی که اجساد بی‌نام و نشان آرمیده‌اند.وی ادامه داد، این سردخانه‌های موقت در پی اقدامی اضطراری سال گذشته میلادی ایجاد شده‌اند تا به خانواده‌ها زمان بیشتری بدهند تا اجساد عزیزانشان را که در پی ابتلا به کرونا مردند، دفن کنند. از بهار سال گذشته میلادی و در پی نخستین شیوع پاندمی کرونا، نیویورک دیگر فضایی برای دفن اجساد قربانیان کرونا نداشت. سردخانه‌ای موقت در مارس ۲۰۲۰(اسفند 98) ایجاد شد تا اجساد قربانیان در آن نگهداری شود.تا دیروز بیش از ۳۹۴ هزار مورد ابتلا به کرونا در نیویورک گزارش شده که ۳۲ هزار و ۷۶۰ تن در اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.
اداره بازرسی پزشکی نیویورک در پی افزایش شمار تلفات کرونا در این شهر، کامیون‌های یخچالدار بیشتری را خریدار کرده است و اداره مدیریت امور اضطراری فدرال نیز سال گذشته ۸۰ کامیون یخچالدار به عنوان سردخانه‌های موقت در اختیار شهر نیویورک قرار‌داد.طبق گزارش شبکه سی ان ان، آخرین باری که نیویورک از این گونه اقدامات بهره گرفته بود، پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بود که در آن زمان اداره بازرسی پزشکی این شهر مجبور به شناسایی ده‌ها هزار تکه از اجساد 2۷۵۳ نفری بود که در حمله به برج‌های مرکز تجارت جهانی آمریکا جان خود را از دست داده بودند.
به گزارش سی ان ان، افزایش آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که حدود ۵۶ درصد از جمعیت بزرگسال، یعنی حدود ۱۴۷ میلیون نفر از مردم آمریکا، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.چندی پیش، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، وعده داده بود تا دو ماه دیگر، حداقل ۷۰ درصد از جمعیت بزرگسال در آمریکا، یک دوز واکسن را دریافت کرده‌ باشند و حدود ۱۶۰ میلیون آمریکایی به طور کامل واکسینه شده باشند.
کشور جنگ زده
 خبر دیگر کرونایی این‌که، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در شماره دیروز خود از وضعیت وخیم کرونا در هند خبر داد و نوشت: سردخانه‌ها پر از اجساد است، گویی یک جنگ فقط اتفاق افتاده است. اجساد مردگان شبانه‌روز سوزانده می‌شود. در بسیاری از مکان‌ها، هر بار ده‌ها بار وحتی در شب  در مناطقی خاص از «دهلی‌نو» مراسم خاکسپاری برگزار می‌شود. هند اکنون بیش از هر کشور دیگری از زمان ابتلا به بیماری کرونا در روز، عفونت‌ها را ثبت می‌کند.
 به گزارش فارس این روزنامه نوشت، دهلی‌نو، پایتخت 20 میلیون نفری هند دچار یک فوران شدید کرونا شده است. چند روز پیش، میزان ثبت کرونا به رقم خیره‌کننده 36 درصد رسید یعنی بیش از یک نفر از هر سه نفر آلوده بودند. این در حالی است که یک ماه پیش این رقم کمتر از 3 درصد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما