شناسهٔ خبر: 47103839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در راستای اجرا طرح ایران سبز، درختکاری مسئولانه؛

کاشت ۳۶۰۰ نهال پسته به نفع خانواده های کم برخوردار و توسعه فضای سبز در خسروشاه تبریز

۳۶۰۰ نهال پسته در مجموعه بزرگ گلخانه شهرداری خسروشاه تبریز با همکاری بنیاد غیردولتی یاران عشق برای امورات عام المنفعه کاشته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، در راستای اجرا طرح « ایران سبز، درختکاری مسئولانه» که توسط بنیاد غیردولتی یاران عشق در سراسر کشور در حال انجام است، کاشت ۳۶۰۰ نهال پسته در بخش خسروشاه شهرستان تبریز، با حضور امام جمعه، بخشدار، مسئولان شهری و تیم داوطلبان بنیاد یاران عشق با هدف توسعه فضای سبز و حمایت از خانواده های کم برخوردار صورت گرفت.

در این مراسم حجت‌الاسلام ناصری، امام جمعه خسروشاه ضمن تقدیر از این طرح خیرخواهانه که با همکاری شهرداری خسروشاه انجام گرفت، در جمع خبرنگاران بیان داشت: اجرا این طرح خیرخواهانه در ماه مبارک رمضان، که ماه رحمت و مغفرت است، موجب خشنودی خداوند خواهد شد.

همچنین امام جمعه خسروشاه در رابطه با مصارف محصول این درختان گفت: با توجه به اینکه محل کاشت درختان توسط خیرین شهر به صورت هبه به شهرداری واگذار شده و بنیاد یاران عشق نیز تامین نهال ها را بر عهده داشته، بنابر هماهنگی های انجام شده محصول این درختان پس از بارور شدن به نفع خانواده های کم برخوردار هزینه خواهد شد.

رسول کریمیان، شهردار خسروشاه نیز درباره این طرح افزود: به منظور حفظ و نگهداری از این نهال ها طی دو هفته گذشته اقدامات لازم جهت احیای چاه آب موجود در زمین توسط شهرداری انجام شده و در آینده بر تعداد نهال های این منطقه افزوده خواهد شد.

علی دلجوان، عضو داوطلب بنیاد غیردولتی یاران عشق نیز درباره طرح « ایران سبز، درختکاری مسئولانه»  گفت: یکی از حوزه های اصلی فعالیت بنیاد غیردولتی یاران عشق انجام اقدامات ماندگار در حوزه محیط زیست است که طبق روال جشن های پنج هزار تومانی بنیاد که اول تا پنجم هر ماه در سراسر کشور برگزار می شود، در جشن بهمن ها، طرح « ایران سبز، درختکاری مسئولانه» مطرح شد. هدف از این طرح توسعه فضای سبز کشور است که تا این لحظه بیشتر از هشت هزار نهال مثمر و غیر مثمر در شهرهای مختلف ایران کاشته شده است.

وی همچنین ادامه داد: در این طرح یکی از مواردی که برای بنیاد یاران عشق بسیار حائز اهمیت بود حفظ و نگهداری نهال های کاشته شده است، طی جلساتی که با شهردار خسروشاه برگزار شد، مسئولیت حفظ و نگهداری نهال ها بر عهده شهرداری قرار گرفت.

نظر شما