شناسهٔ خبر: 47103835 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کشف 376 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در تهران

پلیس تهران از کشف 277 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی و 99 دستگاه دیگر در بازار تهران خبرداد.

صاحب‌خبر -



رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به پايگاه خبري پليس، گفت: کارآگاهان این پلیس از نگهداری و دپوی تعداد فراوانی دستگاه ماینر قاچاق در یکی از ساختمان‌های مسکونی در حوالی جنت آباد مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار‌ دادند.
سرهنگ علی ولی پور گودرزی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که فردی با اجاره طبقه سوم و چهارم یک ساختمان مسکونی و کابل کشی غیر مجاز به داخل طبقات، تعداد فراوانی ماینر در این ساختمان نگهداری و پس از تعمیر به فروش می‌رسانده است. گودرزی افزود: پس از تکمیل تحقیقات ضمن هماهنگی قضائی از این مکان بازدید و 277 دستگاه ماینر و 20 دستگاه پاور قاچاق کشف شد. وی با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان 60 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
 کشف 99 دستگاه ماینر قاچاق
 در بازار تهران
 همچنین سرکلانتر هفتم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف 99 دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت غیرمجاز تهیه و در یک واحد تولیدی نگهداری شده بود، خبر داد.   سرهنگ دوستعلی جلیلیان گفت: ماموران کلانتری 113 بازار از نگهداری چندین دستگاه ماینر قاچاق در یکی از واحد‌های تولیدی در حوالی بازار مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار‌دادند. جلیلیان افزود: پس از تکمیل تحقیقات ضمن هماهنگی قضائی از این مکان بازدید و 99 دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان 5 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، اظهارداشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

نظر شما