شناسهٔ خبر: 47103824 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سرپرست بورس اردبیل:

انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت اردبیل فردا برگزار می‌شود/ تایید صلاحیت ۶۰ کاندیدا

اردبیل- سرپرست تالار بورس اردبیل گفت: انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل فردا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

شلاله کاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برای این انتخابات ۶۰ نفر تائید صلاحیت گرفته‌اند که دارندگان سهام عدالت به میزان سهمی که دارند می‌توانند با حضور در انتخابات و رای به افراد مورد نظر در نهایت از بین ۶۰ نفر کاندیدا پنج عضو اصلی و دو نفر علی‌البدل را انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: از ۱۲ اردیبهشت فرآیند تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان‌های مختلف آغاز شده و در صورتی که در نوبت اول برگزاری مجمع تعداد شرکت‌کنندگان به حد نصاب نرسد انتخاب اعضای هیئت مدیره در نوبت دوم انجام خواهد شد.

سرپرست تالار بورس اردبیل ارزش سهام عدالت استان را در روش غیرمستقیم بالغ بر ۶ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هیچ شرکت حاضر در بورس از استان اردبیل این حجم سرمایه‌گذاری را ندارد و شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت این استان بزرگترین شرکت بومی حاضر در بورس است و از همین روی ضرورت دارد سهامداران افراد متعهد و متخصص را برگزیده و به تقویت این مجموعه کمک کنند.

کاملی افزود: نباید در این مرحله کار را به آزمون و خطا بسپاریم بلکه با مشورت گرفتن از افراد توانمند بهترین کاندیداها را انتخاب و به تشکیل این شرکت کمک کنیم.

وی بیان کرد: شرکت‌های کارگزاری بورس آمادگی دارند تا فردا در انتخابات زمینه مشارکت دارندگان سهام عدالت را فراهم کنند تا افرادی که روش غیرمستقیم را برگزیده‌اند، در انتخابات حضور یابند.

سرپرست تالار بورس اردبیل اضافه کرد: ۸۰ درصد جمعیت استان اردبیل دارنده سهام عدالت هستند و از ۹۸۰ هزار نفر جمعیت دارای برگ سهام عدالت ۵۱۱ هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

کاملی گفت: در مجموع ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی در قالب سهام عدالت پذیرش شده‌اند و سود حاصل از فعالیت این شرکت‌های بورسی در حقیقت به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

وی ادامه داد: در دو مرحله به میزان ۳۰ و ۶۰ درصد مجوز آزادسازی ارزش سهام عدالت داده شده و از همین روی دارندگان سهام عدالت می‌توانند با انتخاب روش مناسب بخشی از سهام خود را به فروش برسانند.

نظر شما