شناسهٔ خبر: 47103708 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


سوپرجام فوتبال ایران حذف نمی‌شود
مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ شایعات مربوط به حذف بازی سوپرجام از تقویم فوتبال ایران را تکذیب کرد.
در روزهای اخیر اخبار و شایعاتی بی‌اساس درباره تصمیم‌گیری برای لغو همیشگی مسابقه سوپرجام از تقویم فوتبال ایران در فضای مجازی منتشر شده است. سهیل مهدی، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره شایعات مطرح شده گفت: ما بنا داشتیم در فاصله بین هفته بیست و سوم و بیست و چهارم بازی سوپرجام را برگزار کنیم که با تغییری که در برنامه لیگ به خاطر اردوی تیم ملی به وجود آمد باز هم منتفی شد. حذف بازی سوپرجام از برنامه در این مقطع زمانی به معنای حذف این رقابت در کل تقویم فوتبال ایران در فصل جاری و فصول دیگر نیست. الان اولویت ما برگزاری دیدارهای معوقه لیگ است و حتما تمام تلاش خود را می‌کنیم که تا قبل از پایان لیگ، سوپر جام را برگزار کنیم.
پروین و دایی در تیم منتخب قرن آسیا
فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار، تیم منتخب قرن این قاره را اعلام کرد که نام علی پروین و علی دایی دو ستاره اسبق فوتبال ایران در آن دیده می‌شود. فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار در ادامه معرفی برترین تیم های یک قرن اخیر قاره های مختلف، به سراغ قاره آسیا آمد و تیم منتخب این قاره را در ۱۰۰ ساله گذشته اعلام کرد. نام علی پروین و علی دایی در این تیم دیده می‌شود. این تیم برترین بازیکنان آسیایی از سال ۱۹۰۱ تا ۲۰۰۰ را معرفی کرده که برای تیم های ملی‌شان در قاره آسیا به میدان رفتند. علی دایی با ۱۰۹ گل زده برترین گلزن ملی تمام دوران ها در دیدارهای ملی محسوب می شود و علی پروین نیز که با ایران قهرمانی در جام ملت های آسیا را به دست آورد از جمله هافبک های برتر و تراز اول دوران خود در قاره آسیا بود که در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین نیز به میدان رفت.عربستان، ژاپن و کره جنوبی هر کدام با ۳ نماینده و ایران با ۲ نماینده در این تیم حضور دارند.
*دروازه‌بان:محمد الدعایه (عربستان) *مدافعان:هونگ میونگ بو (کره جنوبی)،ماسامی ایهیرا (ژاپن)،یاسوهیکو اوکودرا (ژاپن) *هافبک‌ها:علی پروین (ایران)،کازیوشی میورا (ژاپن)،کیم جو سونگ (کره جنوبی)،سعد العویران (عربستان)*مهاجم‌ها:ماجد عبدالله (عربستان)،چا بوم کئون (کره جنوبی)،علی دایی (ایران).
عبداللهی: شاید پزشک تیم خودش راضی نبوده بماند
سرپرست استقلال می‌گوید مسائلی در رابطه با کنار رفتن پزشک تیم پیش آمده که به هر حال باید صحبت و تصمیم‌گیری شود اما شاید خودش راضی نبوده بماند. نصرالله عبداللهی، سرپرست استقلال در رابطه با برکناری دکتر سیاه‌پوش، پزشک استقلالی‌ها اظهار کرد: او خودش یک مدت است نمی‌آید و باشگاه هم باید تصمیم بگیرد چه کاری انجام دهد. مسائلی در رابطه با کنار رفتن پزشک تیم پیش آمده که به هر حال باید صحبت و تصمیم‌گیری شود اما شاید خودش راضی نبوده که بماند. او درباره جدایی دستیار مجیدی گفت: این‌ها را از خود مجیدی باید بپرسید اما به هر حال در ایران دو نفر درباره تیم تصمیم می‌گیرند. یکی سرمربی تیم و یکی هم کسی که پول می‌دهد . بقیه هم به این‌ دو نفر کمک می‌کنند و در ایران به این صورت جا افتاده است. ان‌شاءالله همه چیز حل می‌شود و فرهاد مجیدی هم برای موفقیت خودش و تیم کارهای لازم را انجام می‌دهد.سرپرست استقلال با بیان اینکه ان‌شاءالله مربی استقلال بعد از دربی انتخاب می‌شود درباره صحبت‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن تیم رسانه‌ای تا پیش از دربی گفت: این سلیقه کادر مربی‌گری است و سلیقه‌شان این است. برای این‌که حاشیه کم شود یک مدت به این صورت خواهد بود اما ان‌شاءالله  همه چیز درست می‌شود.
اعلام برنامه ۴ مسابقه از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
برنامه ۴ مسابقه دیگر از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از سوی سازمان لیگ فوتبال اعلام شد.
سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
*شاهین بندرعامری...پرسپولیس(ساعت ۲۰:۳۰- ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر)
چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
*قشقایی شیراز............فولاد خوزستان(ساعت ۱۹:۱۵- ورزشگاه پارس شیراز)
*آلومینیوم اراک........تراکتور تبریز(ساعت ۱۹:۳۵- ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک)
*استقلال .......................ذوب آهن اصفهان(ساعت ۱۹:۳۵- ورزشگاه آزادی تهران)

نظر شما