شناسهٔ خبر: 47103680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار فریدن:

از دو درصد سودِ سهم نفت محروم هستیم

سید حبیب الله وکیل زاده

فرماندار فریدن گفت: در فریدن از دو درصد سود سهم نفت محروم هستیم که اگر این سهم به شهرستان اختصاص پیدا کند از این حق قانونی خود برای رونق شهرک صنعتی استفاده می کنیم.

صاحب‌خبر -

سید تقی معین الدینی، امروز (شنبه-۱۸ اردیبهشت ماه) در آیین کلنگ زنی نخستین مرزعه رمز ارز کشور در شهرستان فریدن، اظهار کرد: متاسفانه فریدن از مزیت های قانونی محروم است و به همین دلیل سرمایه گذاران آن را به عنوان یک شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته می شناسند.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین مزرعه رمز ارز کشور در فریدن، افزود: مشکلات بسیاری سر راه این پروژه بوده است، اما با انگیزه و اراده موجود ادامه پیدا کرده تا به مرحله احداث برسد.

به گزارش ایسنا، فرماندار فریدن، تصریح کرد: از عمر شهرک صنعتی فریدن ۱۵ سال می گذرد، اما تا کنون هیچ کارخانه ای در آن احداث نشده بود که یکی از دلایل استقبال نکردن از این شهرک نداشتن جاده و راه مناسب و نبود دسترسی آسان بوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از طرح جاده سازی در شرق شهرستان تعریف شده، اما تاکنون اجرایی نشده است، ادامه داد: اگر این دسترسی ها به زودی انجام شود شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این شهرک خواهیم بود.

معین الدینی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرستان فریدن آلایندگی های اطراف ناشی از دفن زباله است، ادامه داد: احداث کارخانه زباله سوز از جمله اقداماتی است که می تواند به رفع این مشکل و رونق شهرک صنعتی فریدن کمک کند.

فرماندار فریدن گفت: همچنین احداث کارخانه های صنایع غذایی را در شهرستان پیشنهاد داده ایم، اما هنوز طرح های زیست محیطی در شرکت شهرک ها معطل مانده و در نتیجه سرمایه گذاران نیز بلاتکلیف هستند.

وی گفت: رها شدن شهرک گلخانه ای به دلیل کمبود آب یکی دیگر از مشکلات شهرستان فریدن بود که با حفر چاه جدید مشکل آب آن حل شده است، اما مابقی مشکلات در شهرک صنعتی فریدن نیاز به همراهی شرکت شهرک ها دارد.

انتهای پیام

نظر شما