شناسهٔ خبر: 47103466 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مطرح کرد:

احیای فرهنگ جهاد و ازخودگذشتگی مهمترین دستاورد مکتب خمینی کبیر

آیت الله دری نجف آبادی گفت: احیای فرهنگ جهاد و از خود گذشتگی، مهمترین دستاورد مکتب امام خمینی(ره) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» به مناسبت فرارسیدن هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران، گفت: بسیج سازندگی از ابتدای تشکیل فرصت های بی نظیری را از نظر مدیریتی و ساختاری در کشور ایجاد کرد و تجربه های بسیار موفقی در عرصه های مختلف به یادگار گذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک یکی از مهمترین دستاوردهای مکتب حضرت امام خمینی(ره) را احیای فرهنگ جهاد و از خودگذشتگی دانست و افزود: این مکتب و کار خیر و خدا پسندانه از ابتدای انقلاب اسلامی شروع و خوشبختانه این مسئله روز به روز تقویت شد و در حال پیشرفت است.

 

وی با اشاره به آثار و برکات فرهنگ جهاد و از خودگذشتگی در جامعه گفت: به برکت این فرهنگ ارزشمند، امروز شاهد آثار و برکات بسیار فراوانی برای کشور هستیم و این مکتب توانسته پیروزی ها و پیشرفت های بزرگی را رقم بزند.

 

این مقام مسئول تقویت فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی و جهاد در کشور را ضروری دانست و ادامه داد: باید این مهم در همه عرصه ها تقویت شود و  به عنوان یک راهبرد اصلی در دستور کار قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اضافه کرد: خوشبختانه با هوشمندی های مقام معظم رهبری در تشکیل سازمان خدوم و مجاهد بسیج سازندگی این اتفاق افتاد و در طی این سال ها در بسیاری از عرصه ها خوش درخشید.

 

رفع تهدیدات از جامعه از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در سال های اخیر

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به فعالیت های گسترده بسیج سازندگی در راستای سازندگی و آبادانی کشور گفت: حضور جوانان در عرصه های مختلف و شکوفایی توانمندی ها و استعدادهای آنها، ساماندهی حضور جوانان در عرصه های سازندگی و کمک به ایجاد اشتغال کشور سه مأموریت کلان بسیج سازندگی بوده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بحمدالله جوانان بسیجی توانسته اند اقدامات گسترده دیگری انجام دهدند، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در طی این سال ها که به برکت وجود جوانان انقلابی و بسیجی رقم خورده رفع تهدیدات از جامعه است که جهادگران بسیجی با حضور خود در میدان های خدمت رسانی مشکلات و تهدیدات را رفع کردند و آنها را به فرصت تبدیل کردند.

 

امام جمعه اراک به حضور جهادی نیروهای جوان و بسیجی در مواقع مختلف که کشور نیاز داشته است اشاره کرد و ادامه داد: نمونه آن در حوادثی همچون زلزله، سیل و بیماری کرونا بود که جهادگران بسیجی حضور فعال داشته و بسیاری از تهدیدات را رفع کردند.

 

این مقام ارشد استان فراگیر کردن تفکر جهادی و روحیه خدمت رسانی در جامعه را ضروری دانست و بیان کرد: در گام دوم انقلاب و برای رسیدن به پیشرفت های همه جانبه باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

 

جهادگران بسیجی استان مرکزی همواره آماده خدمت رسانی در کشور هستند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در ادامه به پیشگامی جهادگران بسیجی استان مرکزی در صحنه های خدمت رسانی در تمامی نقاط کشور اشاره کرد  و گفت: این دلیر مردان برای خدمت رسانی محدودیت جغرافیایی نمی شناسند و هر جای کشور که نیاز به کار جهادی و بسیجی باشد در آنجا حضور میابند.

 

وی به حضور جهادگران بسیجی استان مرکزی در مناطق مختلف کشور از جمله سیستان و بلوچستان، سی سخت و نقاط مختلف استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این عزیزان با حضور جهادی خود خدمات گسترده ارائه می کنند که این خدمات بسیار قابل تقدیر است.

 

آیت الله دری نجف آبادی در پایان اضافه کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت روز هفدهم اردیبهشت ماه سالروز بسیج سازندگی که نماد خدمت و جهاد برای خدا و مردم است، به همه جهادگران، بسیجیان و مسئولین جهادی خدا قوت می گویم و از زحمات و دلسوزی های همه این عزیزان قدردانی و از خداوند متعال برای همه شما عزیزان آرزوی سلامتی و توفیقات روز افزون دارم.

پایان پیام/177

نظر شما