شناسهٔ خبر: 47103441 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

سرنوشت قاتل اعدامی که 20 سال با کابوس چوبه دار زندانی بود / گلستان

حوادث رکنا: قاتل اعدامی در گلستان در یک قدمی چوبه دار سرنوشتش تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

بخشش محکوم به قصاص در گلستان پس از ۲۰ سال اعدام نشد.

به گزارش رکنا،  پس از ۲۰ سال، جوان محکوم به قصاص ساعتی پیش در برنامه مثل ماه و به حرمت ماه مبارک رمضان بخشیده شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: محکوم به قصاص فردی است در آستانه ۴۰ سالگی که ۲۰ سال پیش در پی مشاجره لفظی مرگ جوان دیگری را رقم زد.

هادی هاشمیان افزود: پس از رسیدگی پرونده و با درخواست اولیای دم، حکم قصاص صادر شد و پس از طی تشریفات قانونی در مرحله اجرا قرار گرفت.

وی ادامه داد: درگذشت مادر مقتول روند اجرای حکم را مدتی به تأخیر انداخت اما دوباره با درخواست خواهران و برادران مقتول، حکم قصاص دوباره در نوبت اجرا قرار گرفت.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: سالهای گذشته بارها اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و ریش سفیدان دو خانواده پادرمیانی کردند اما اولیای دم حاضر به گذشت نشدند.

هاشمیان گفت: در آخرین مرحله پیش از اجرای حکم اعضای شورای حل اختلاف زندان گرگان و عوامل برنامه مثل ماه شبکه سه، پادرمیانی کردند و دقایقی پیش اولیای دم بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و از اجرای حکم قصاص منصرف شدند.

 این چهارمین محکوم به قصاص استان که از ابتدای امسال بخشیده شد. پارسال هم با گذشت اولیای دم و پادرمیانی ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف ۲۶ محکوم به قصاص فرصت دوباره زندگی یافتند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
1 0

نظر شما