شناسهٔ خبر: 47103340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس؛

تلاش برای حل مشکل فرهنگیان/ مجلس به دنبال رفع ایراد لایحه رتبه‌بندی معلمان است

حجت‌الاسلام صفری ملک میان با بیان اینکه نمایندگان برای حل و فصل مشکلات فرهنگیان از هر ابزار و اهرمی استفاده می‌کنند گفت: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان یکسری ایرادات دارد که مجلس درصدد رفع آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز(شنبه، 18 اردیبهشت) در مراسم تجلیل از فرهنگیان و معلمان نمونه شهرستان رودسر اظهار داشت: دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را تقدیم مجلس کرده اما این لایحه یکسری ایرادات دارد به همین علت مجلس درصدد رفع نواقص آن است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم به تمام معلمان و فرهنگیان کشور و استان گیلان عنوان کرد: معلمان با تمام توان خود به صورت شبانه‌روزی جهت آموزش و تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور تلاش می‌کنند و واقعا این عزم و اراده آنان قابل تحسین است.

 

صفری ملک میان با بیان اینکه معلمان حتی در سخت‌ترین شرایط مانند وضعیتی که به موجب شیوع ویروس کرونا پیش آمد دست از کار و مجاهدت برنداشتند افزود: سختی‌ها و مشقت‌های زیادی در فضای آموزشی کشورمان به وجود آمده است و به نوبه خود از تمام معلمان و فرهنگیان برای صبور بودنشان قدردانی می‌کنم.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه شهید مرتضی مطهری در حوزه تعلیم و تزکیه نقش خود را به عنوان یک معلم و استاد به خوبی ادا کرد ابراز داشت: در عصری که نهله‌های فکری بشری جامعه را به یک سمت و سویی خاص می‌کشاندند و بعضا منحرف می‌کردند شهید مطهری جانانه و با زبان روز از مباحث دینی دفاع کرد.

 

وی آشنایی با چهارچوب‌های فکری استاد شهید مرتضی مطهری را ضروری دانست و با اشاره به اینکه این استاد شهید در بسیاری از زمینه‌ها حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد اضافه کرد: امام خمینی(ره) به عنوان استاد ایشان، به همه ما توصیه کرده که باید نسبت به تألیف‌ها، کتاب‌ها و قلم شهید مطهری آشنا باشیم.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان آنچه را که باعث وجه تمایز بین مکاتب تربیتی طول تاریخ بشر شده مسئله ایمان و تزکیه نفس قلمداد کرد و یادآور شد: در تمام ادیان، نهله‌ها و ملل جایگاه معلم یک جایگاه باارزشی محسوب می‌شود اما دین مبین اسلام نسبت به این مقام یک قداست ویژه‌ای قائل است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس فقدان ایمان در عصر کنونی و دردسرها و مشکلاتی که بابت آن برای دنیای بشری حادث شد را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: معلمان ما به دو سلاح علم و ایمان مسلح هستند و آن را هم به عنوان ذکات در اختیار شاگردان خود قرار می‌دهند.

 

صفری ملک میان ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پرورش در شهرستان‌های رودسر و املش را ضروری دانست و گفت: وقتی معلمان جایگاه خود را بشناسند و ارزش آن را بدانند در پیشرفت کارهایشان موفق‌تر می‌شوند از طرفی معلم به غیر از اینکه علم را به دانش‌آموز خود می‌آموزد به جهت روحی هم در او نفوذ دارد و این عظمت کار اوست.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه کمبودها و نواقصی در حوزه آموزش و پرورش شهرستان وجود دارد عنوان کرد: در جلسه‌ای که با مدیر آموزش و پرورش منطقه و فرماندار داشتیم نسبت به این موضوع تاکیداتی داشتیم از طرفی گرفتن مجوز راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان اقدام خوبی بود که با تلاش همه در سال گذشته به نتیجه رسید.

 

وی موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان و اجرای سریع‌تر آن بر اساس مصوبات مجلس و تاکیدات نمایندگان را هم مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: موضوع اجرای کامل رتبه‌بندی فرهنگیان از جمله دغدغه‌های اصلی مجلس یازدهم محسوب می‌شود و با پیگیری‌های زیادی که نمایندگان داشتند نهایتا دولت لایحه مربوط به آن را تدوین کرد.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه یکسری ایرادات به لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان وارد است و مجلس با هدف حمایت از جامعه معلمان درصدد رفع این ایرادات است خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات معلمان ما با تعیین تکلیف این لایحه برطرف می‌شود از طرفی امیدواریم لایحه مذکور در همان قالب تبدیل به قانون شده و جهت اجرا به دولت آینده ابلاغ شود.

پایان پیام/84

نظر شما