شناسهٔ خبر: 47103269 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد افتتاح می‌شود/در ۸ سال گذشته رکورد راه‌سازی در کشور شکسته شد

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان یزد طی نیمه اول سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، بزرگراه زارچ-اشکذرد که به عنوان بخشی از کنارگذر شهر یزد احداث شده است، به افتتاح رسید. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح این بزرگراه و در جمع خبرنگاران گفت: استان یزد استانی معدنی است و حمل و نقل بار در آن سهم بالایی دارد. از سوی دیگر غیر از آنکه خود استان مولد بار است، این استان یک نقطه تبادلی بین شمال و جنوب و شرق و غرب است. به همین دلیل راه‌های شریانی این استان برای وزارت راه و شهرسازی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص وجود سکونتگاه‌ها پیرامون شهر و یا عبور ترافیک از درون شهرها ایجاب می‌کرده است که ما راه‌های امن و ایمن در استان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: امروز بخش اول کنارگذر یزد به طول ۱۵ کیلومتر که از دو شهرستان زارچ و اشکذر را طی می‌کند و با عبور از جاده طبس به میبد می‌رسد، به افتتاح رسید و برای تسریع در احداث باقی مانده این مسیر نیز پیمانکار مورد تاکید قرار گرفت. این محور بار سنگینی را که از داخل شهرها عبور می‌کند، جذب کرده و مسیری امن و ایمن ایجاد می‌کند. 

اسلامی با اشاره به باقی پروژه‌های راهسازی در استان یزد گفت: در هر چهار محور شریانی استانی یعنی محورهای شمال، جنوب، شرق و غرب، و در خروجی های شهر یزد، حدود ۱۰۰ کیلومتر دیگر بزرگراه طی ۲ ماه آینده و نیمه اول سال افتتاح خواهد شد.  ۱۰۰ کیلومتر به بزرگراه های استان یزد اضافه خواهد شد که کار بزرگی است.

وی افزود: در ۸ سال گذشته به یاری حق تعالی توانسته ایم سالی ۱۰۰۰ کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه کنیم و این یک رکورد در راه‌سازی است. این بزرگراه ها هم موجب ایمنی و  افزایش راندمان شده و هم توانسته ظرفیت بالایی برای جابجایی بار و مسافر ایجاد کند و این ها نقاط مثبت توسعه است.

این عضو کابینه دوازدهم با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین پروژه‌های حمل‌ونقلی استان، راه‌آهن یزد-اقلید است، گفت: این خط آهن یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور به طول ۲۷۰ کیلومتر است. با اتصال راه‌آهن اقلید به یزد شبکه ریلی استان یزد در هر دو مسیر شمالی-جنوبی و شرقی-غربی کامل شده و این امر می‌تواند تاثیر پایدار خود را در توسعه و شکوفایی یزد ایفا کند. 

اسلامی ادامه داد: امیدوار هستیم با اقداماتی که برای توسعه ریلی و همینطور جاده‌ای استان انجام شده، انشاالله شبکه حمل‌ونقلی این استان کامل شود و استان یزد بتواند نقش مهم‌تری را در شبکه حملونقل کشور بازی کند.

 

نظر شما