شناسهٔ خبر: 47103158 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

رو به آسمان (23)؛

تشریح آثار و پیامدهای خیانت در امانت/ مسئولیت، فرصتی طلایی برای انسان‌ها است

اختصاصی ابنا

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مسئولیت، فرصت طلایی است که به انسان داده شده، گفت: انسان اگر نتواند این امانت را حفظ کند، فرصت تبدیل به تهدید شده و در دنیا و آخرت، زیان می‌بیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در قسمت بیست و سوم ویژه برنامه اینترنتی «رو به آسمان» که به مناسبت ماه مبارک رمضان پخش می‌شود، با اشاره به اینکه خداوند انسان‌ها را امین دانسته و امانت‌های بزرگی به ما سپرده است، اظهار کرد: انسان‌ها هم باید امانت‌دار خوبی باشند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه امانت‌داری باید در همه بخش‌ها خود را نشان دهد، تصریح کرد: باید نسبت به امانتی که اشخاص به ما می‌سپرند، حساس باشیم و به آنها برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نکته‌هایی که امیرالمومنین(ع) مورد تاکید قرار می‌دهند، مسئولیت یک امانت است، تاکید کرد: همه مسئولیت‌ها در نظام اسلامی از جمله، وکالت، وزارت، امامت جماعت و جمعه، نمایندگی مجلس، قوای قضائیه، مققنه و مجریه به عنوان امانت هستند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: به امیرالمومنین(ع) افتخار می‌کنیم و از خدای متعال برای ارتباط و اتصال با این خاندان امانت‌دار، شاکر هستیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: نباید به کاری که بر عهده ما گذاشته شده، به عنوان طعمه نگاه کنیم بلکه مسئولیت یک امانتی بر گردن انسان است.

وی با بیان اینکه نباید امانتی که به عهده ما گذاشته شده را سبک بشماریم، افزود: اگر این نگاه را نسبت به مسئولیت هم داشته باشیم، می‌توانیم درست عمل کرده و به سعادت برسیم.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه رأس اسلام و برترین ایمان، امانت است، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در نامه به برخی از کارگزاران خود می‌فرمایند: «هر شخصی، کاری که به عنوان امانت دانسته شده را سبک شمرده و به آن خیانت کند و جان و دین خود را از خیانت پاک نکند، در این جهان، خار و رسوا شده و در آخرت نیز خارتر و رسواتر می‌شود».

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه بزرگترین خیانت، خیانت به امت مسلمان است، اظهار کرد: بدترین گناه این است انسان نسبت به مسئولیتی که به عنوان امانت به او سپرده شده، خیانت کند.

وی مسئولیت را یک فرصت طلایی دانست که به انسان داده شده است، گفت: انسان اگر نتواند این امانت را حفظ کند، فرصت تبدیل به تهدید شده و در دنیا و آخرت گرفتار می‌شود.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: همه باید بدانند که مسئولیت، دوران گذار دارد، همیشگی نیست و از انسان گرفته می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان باید بهترین استفاده را از فرصت و زمان مسئولیت ببرد، افزود: اما اگر انسان، نتواند این امانت را به سر منزل مقصود رسانده و به نوعی خیانت کند، اولین آثار این اقدام ناپسند به خودش باز می‌گردد.

وی به تبعات خیانت در جامعه اشاره و اظهار کرد: خیانت در امانت علاوه بر آثار منفی بر شخص، آثار منفی برای جامعه و آن جایگاه مسئولیتی خواهد داشت.

آیت‌الله رمضانی اذعان کرد: کسانی که می‌خواهند به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و مجلس شرکت کنند، باید آن را به عنوان امانت ببینند و قدردان این فرصت باشند.

------------------

پایان پیام/ 344

نظر شما