شناسهٔ خبر: 47103140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد نماز جمعه در قزوین برگزار می‌شود

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین گفت: مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قزوین برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در جلسه‌ هماهنگی برگزاری نماز عید فطر و گرامیداشت چهلمین سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه شهر قزوین، اظهار داشت: بررسی و معرفی بیشتر شخصیت مرحوم آیت‌الله باریک‌بین یکی از برنامه‌های جدی این ایام قرار می گیرد تا از فرصت چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه قزوین به نحو شایسته و مطلوب استفاده شود.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد نماز جمعه تکرار نمی‌شود و باید به بهترین شکل از آن استفاده کنیم، افزود: همه ما مدیون تلاش‌ها و زحمات مرحوم آیت‌الله باریک‌بین بوده‌ایم و استان قزوین به برکت وجود این شخصیت با نام انقلاب انس گرفت و آشنا شد و می‌باید قدردان وجود ایشان باشیم.

امام جمعه شهر قزوین در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر، گفت: باید این نماز را به گونه‌ای برگزار کنیم که هم شکوه و عظمت نماز عید در آن دیده شود و هم دستورالعمل ها با جدیت رعایت شود.

وی تصریح کرد: مسوولان ستاد کرونا پیشنهاد برپایی نماز را دادند و تأکید کردند که شرایط به گونه‌ای است که می‌توانیم نماز را برگزار کنیم و امیدواریم خیابان شهدا برای این معنا مهیا شود تا شاهد شکوه و عظمت نماز عید فطر باشیم.

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه از همه مسوولان استمداد می‌کنیم تا در عظمت نماز عید نقش ایفا کنند و تلاش کنیم نماز به صورت متمرکز برگزار شود، بیان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که سرباز پای کار دین باشیم و همان‌طور که خداوند فرموده از فرصتی که در اختیار داریم برای اقامه دین استفاده کرده باشیم.

روند بیماری کرونا در کشور در حال کنترل است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری مردم روند بیماری کرونا در کشور در حال کنترل است و می‌توانیم در هفته جاری نماز عید فطر را برگزار کنیم.

منوچهر حبیبی تصریح کرد: بنا شد در خیابان شهدا و روبروی مسجد جامع نماز عید فطر برگزار شود و امیدواریم مردم با آوردن وسایل شخصی، زیرانداز و جانماز و با رعایت کامل دستورالعمل ها برای برپایی نماز عید فطر حضور پیدا کنند و شاهد نماز باشکوهی در قزوین باشیم.

وی گفت: لازم است زمان برپایی نماز را تا می‌توانیم کاهش دهیم و مسئولان امر تلاش کنند تا شرایط و مدیریت برپایی نماز به بهترین شکل صورت پذیرد.

نظر شما