شناسهٔ خبر: 47103126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار:

پذیرش مسافر در استان قزوین ممنوع است

آرزو یارکه سلخوری

استاندار قزوین گفت: در ایام تعطیلات عید فطر کلیه مراکز گردشگری تعطیل است و هیچ خدماتی ارائه نمی‌کنند همچنین از بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت تا روز شنبه  ۲۵ اردیبهشت کلیه مراکز اقامتی باید از پذیرش مهمان خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۱۸ اردیبهشت‌ماه در محوطه استانداری برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به اقدامات خوب‌صورت گرفته در استان امیدواریم که به‌سرعت شرایط استان به وضعیت مطلوب برسد؛ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله‌گذاری و اجرای مصوبات ستاد کرونا ازجمله موارد مهمی است که همه باید به آن توجه کنند.

وی افزود: مصوبات ستاد کرونا باید پایش شود تا مشخص گردد چه میزان از مصوبات تاکنون اجرایی شده و چه میزان از مصوبات اجرانشده است و علت اجرایی نشدن آنها باید بررسی شود، عدم اجرای مصوبات جای تأمل دارد و باید در خصوص آن بیندیشیم چراکه عدم اجرای مصوبات خطر جانی برای مردم دارد اگر دستگاهی از مصوبات تعدی کرده باشد حتماً باید با دستگاه برخورد و به کمیته انضباطی تخلفات معرفی شود، مدیر دستگاه نیز  باید توبیخ شود چرا که مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای مصوبات ستاد کرونا اهمیت بالایی دارد.

استاندار قزوین اظهار کرد: مصوبات ستاد کرونا پیش از اینکه در این جلسه مطرح شود توسط کمیته‌های کارشناسی موردبررسی قرار می‌گیرد بنابراین تمام مصوبات دارای پشتوانه کارشناسی است و اگر موردی وجود دارد باید در ستاد کرونا طرح شود در غیر این صورت به‌هیچ‌وجه عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا قابل‌قبول نیست.

وی یادآور شد: همچنان در پیک چهارم قرار داریم و پیک هنوز به‌پایان نرسیده است بنابراین کسبه و اصناف باید طبق مصوبات رفتار کند، شرایط استان به‌گونه‌ای نیست که بخواهیم عادی فعالیت کنیم، برخی از رستوران‌ها از مصوبات ستاد تعدی می‌کنند برای مثال روز اول یک‌سوم از صندلی های رستوران را می‌چینند اما بعد از گذشت یک مدت با تمامی ظرفیت فعالیت خود را ادامه می‌دهند با توجه به شرایط موجود و عدم توجه به مصوبات این امر قابل‌بخشش نیست.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: بعد از پایان ماه رمضان دانشگاه علوم پزشکی شرایط را مجدداً بررسی می‌کند و درصورتی‌که امکان بازگشایی مشاغل به ویژه رستوران‌ها و کسب‌وکارهایی که تعطیل هستند وجود داشته باشد اجازه فعالیت خواهیم داد، از دستگاه‌ها انتظار داریم که شرایط را درک و مصوبات را اجرا کنند.

وی تأکید کرد: همچنان رعایت پروتکل‌ها در استان قزوین ۷۰ درصد است اما اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم این میزان کمتر از ۷۰ درصد است و باید در خصوص رعایت پروتکل‌ها بیشتر فعالیت کنیم و اقدامات ویژه انجام دهیم در این میان رسانه‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

استاندار قزوین اظهار کرد: اوایل اسفندماه سال گذشته بیش از ۸۸ تا ۹۵ درصد از پروتکل‌ها رعایت می‌شد اما هم‌اکنون به درصد پایینی رسیدیم درحالی‌که همچنان در معرض آسیب جدی قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست، در ایام پایانی ماه مبارک رمضان نگران هستیم که دور همی‌های خانوادگی به مناسبت عید فطر شکل بگیرد و شب‌نشینی های خانوادگی باعث ایجاد پیک پنجم شود.

وی تأکید کرد: همان‌طور که ستاد ملی اعلام کرده در این ایام سفر ممنوع است بنابراین در حوزه ورود به استان و شهرستان باید ممنوعیت صورت بگیرد و فرمانداران و شورای هماهنگی ترافیک شهرستان باید این موضوع را مدیریت کنند و نقاط ورودی به شهر را از چهار جهت ببندند و فقط اجازه برگشت بدهند، پلاک‌های بومی که ساکن شهرستان هستند صرفاً اجازه تردد دارند.

جمالی پور خاطرنشان کردند در ایام تعطیلات عید فطر کلیه مراکز گردشگری تعطیل است و هیچ خدماتی ارائه نمی‌کنند همچنین  از بعد از ظهر روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت تا روز شنبه  ۲۵ اردیبهشت کلیه مراکز اقامتی از پذیرش مهمان باید خودداری کنند.

وی بیان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دچار پیک پنجم نشویم چرا که اگر کرونا دوباره به اوج برسد به‌سختی می‌توانیم آن را مجدد کنترل کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: به بانک‌ها تأکید می‌کنیم که ابلاغیه ارسال شده را اجرایی کنند در زمانی که ما اعلام کردیم هیچ بانکی حق برگشت زدن چک‌ها را ندارد یکی از بانک‌ها چک برخی از افراد را برگشت زده است که این مسئله را پیگیری می‌کنیم، چک‌های که در این ایام برگشت‌خورده است را باید بدون برگه به فرد برگردانند و اگر چکی برگشت‌خورده باشد باید اصلاح شود تا فرد در آینده بانکی خود دچار مشکل نشود.

وی اظهار کرد: برخی از موسسات کنکور اقدام به برگزاری کلاس حضوری می‌کنند که این امر باید توسط علوم پزشکی و آموزش و پرورش پیگیری شود و موسسات غیرمجاز این‌چنینی پلمب شوند.

انتهای پیام

نظر شما