شناسهٔ خبر: 47103105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دومین کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم خاش اعزام شد

زاهدان- ایرنا- رییس هلال احمر خاش سیستان و بلوچستان گفت: دومین کاروان سلامت این جمعیت با همکاری ارتش به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر به مناطق محروم این شهرستان اعزام شد.

صاحب‌خبر -

جلال هاشمزهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تیم های پزشکی و درمانی و خدماتی و امدادرسانی در نقاط روستایی و کپرنشین و عشایری کمتر برخوردار برای ارایه خدمات پزشکی، بهداشتی و معیشتی در منطقه حضور پیدا کرده اند.
وی اظهارداشت: کاروان سلامت هلال احمر با همکاری و مشارکت تیپ زرهی ۲۸۸ شهید سرتیپ سلیمان هاشم زهی با هدف ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت و امورات اجتماعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری در بین مردم، به روستاهای کپر نشین جهت ارائه خدمات مختلف اعزام شد.
رییس جمعیت هلال احمر خاش افزود: در این طرح یک نفر پزشک متخصص، ۲ نفر پرستار، ۲ نفر نسخه پیچ و ۱۰نفر نیروی داوطلب به صورت کاملا رایگان با رعایت کامل دستور العمل‌های بهداشتی به ارائه خدمات پرداختند.
وی گفت: در این طرح ۱۱۲ نفر از ساکنان روستاها ویزیت و معاینه شدند و ۱۰۰ قلم دارو، ۵۰ بسته بهداشتی، ۵۰ بسته سبد غذایی، ۱۰جلد کتابچه و بروشور آموزشی، ۵۰جفت کفش و البسه به ارزش ۴۸میلیون تومان توزیع شد.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نظر شما