شناسهٔ خبر: 47101625 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

سهمیه ویژه برای فرنگی‌کاران، آزاد بدون‌سهمیه

چهل و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد و فرنگی جام جهان پهلوان تختی روز‌های ۳۱ – ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی: چهل و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی‌آزاد و فرنگی جام جهان پهلوان تختی روز‌های ۳۱ – ۳۰ اردیبهشت ماه جاری در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

با توجه به شیوع کرونا و محدودیت های موجود، برای حفظ و سلامتی کلیه شرکت کنندگان، اعم ازداوران، مربیان، کشتی‌گیران، عوامل اجرایی و ...... شرایط و مقرراتی خاصبرای برگزاری این مرحله از رقابتها درنظر گرفته شده و به اجرا گذاشته می‌شود.

همزمانی تقریبی و نزدیک به‌هم بودن ایام برگزاری جام‌تختی امسال با رقابتهای بین‌المللی جام‌های زیلکوفسکی و پیت لاسینسکی کشتی‌آزاد و فرنگی در لهستان، احتمال حضور تیمهای خارجی در مسابقات تهران را بسیار ضعیف و تقریباً منتفی ساخته و احتمالاً بدون حضور کشتی‌گیران خارجی برگزار می‌شود.

به‌رغم احتمال بسیار زیادِ غیبت خارجی‌ها، اما فدراسیون کشتی اعلام کرده مسابقات امسال،مرحله اول انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ محسوب می‌شود.

درهمین رابطه فدراسیون کشتی با اعلام اسامی و نفرات دارای مجوز حضور مستقیم در این رقابتها، برای هیاتهای کشتی استانهای مختلف در کشتی فرنگی، سهمیه‌های ویژه و جداگانه‌ای درنظر گرفته ولی از واگذاری چنین سهمیه‌ای برای کشتی آزاد هیچ خبری نیست و مسابقات کشتی آزاد بدون سهمیه ویژه برای استانهای مختلف، برگزار می شود.

شنیده‌های ما حاکیست، فدراسیون‌کشتی ابتدا درنظر داشته سهمیه‌های مشابهی را به کشتی‌آزاد استانها واگذار کند، اما وقتی بعضی استانها تصمیم به عدم استفاده از کشتی‌گیران جوان، پشتوانه ها و آینده سازان تیم ملی گرفتند، فدراسیون نیز واگذاری چنین امتیازی به هیاتهای کشتی استانها در کشتی آزاد را منتفی کرد.

باتوجه به تصمیم فدراسیون کشتی، استانهای خوزستان، تهران،مازندران، فارس، قم و البرز به ترتیب ۸، ۶، ۴، ۴، ۳ و ۲ سهمیه (به غیر از نفراتی که به اسم مشخص و انفرادی مجوز حضور در جام تختی را به دست اورده اند) و بقیه استانها نیز هر کدام یک سهمیه جداگانه برای معرفی نمایندگان خود در پیکارهای جام تختی خواهند داشت.

این مسابقات در ۱۰ وزن کشتی‌آزاد (۵۷،۶۱، ۶۵،۷۰،۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو) و ۱۰ وزن کشتی‌فرنگی (۵۵،۶۰، ۶۳، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷، ۹۷ و۱۳۰ کیلو) با ۲ کیلو ارفاق وزن برگزار می‌شود.

فدراسیون‌کشتی دریکی از بندها، تبصره‌ها و شرایط الزامی برای ثبت‌نام، حضور در قرعه‌کشی، وزن‌کشی و شرکت در مسابقات را منوط به ارائه کارت‌ملی‌کشتی دانسته و تاکید دارد درصورت نداشتن کارت‌ملی‌کشتی، نفرات دارای مجوز هم اجازه کشتی گرفتن ندارند. یکی دیگر از شرایط اجباری، ارائه تعهدنامه مبارزه با دوپینگ است که هیات‌کشتی استان مربوطه نیز باید آن‌را تاییدکند.

همچنین قبل از ورود به محل اسکان تیمها و کشتی‌گیران، همه نفرات باید تست PCR ارائه دهند.

پذیرش تیمها، کلینیک داوران، کلینیک مربیان و قرعه‌کشی روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت انجام و تست پزشکی، وزن‌کشی و مسابقات کشتی‌فرنگی روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود. پذیرش تیمها، کلینیک داوران، کلینیک مربیان و قرعه‌کشی کشتی آزاد روزپنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت انجام خواهد شد. تست پزشکی، وزن‌کشی و رقابت آزادکاران هم روز جمعه۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

نظر شما