شناسهٔ خبر: 47099868 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استقلال-ذوب‌آهن؛ جنگِ فاصله

دو تیم فوتبال استقلال تهران و ذوب‌آهن اصفهان شب یک‌شنبه در ورزشگاه آزادی باهم روبرو خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  در یکی از بازی‌های سرنوشت‌ساز هفته بیست‌ودوم لیگ برتر، تیم فوتبال استقلال تهران از ساعت ۲۲:۱۵ یک‌شنبه در ورزشگاه آزادی پذیرای ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.
تیم فوتبال استقلال تهران پس از بازی با مس رفسنجان محمود فکری را از ستمتش برکنار کرد و فرهاد مجیدی برای سومین‌بار روی نیمکت این تیم نشست.
در طول این مدت استقلال با فرهاد مجیدی در لیگ برتر به ۳پیروزی رسید و یک تساوی هم دشت کرد.
آن‌ها سپس برای رقابت‌های آسیایی به عربستان سفر کردند و در گروه مرگ با کسب ۳پیروزی، ۲تساوی و تحمل تنها یک شکست مقابل تیم‌های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق مقتدرانه به‌عنوان صدرنشین و تنها تیم صعود کرده از گروهش راهی دور بعد شدند.
استقلال در حال حاضر شرایط خوبی را پشت سر می‌گذارد و با عزمی‌جزم به ایران برگشته است.
مهدی قایدی، ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی عملکرد درخشانی در آسیا داشتند و فرهاد مجیدی امیدوار است تا با این ترکیبش و البته پوشش اشتباهات دفاعی نتایج خوبش را ادامه دهد.
ارسلان مطهری ۵گل و مهدی قایدی و وریا غفوری با ۴گل بهترین گلزنان استقلال و امید گلزنی این تیم به‌حساب می‌آیند.
در طرف مقابل، ذوب‌آهن اصفهان که با تغییرات مدیریتی اشتباه ۲فصل کابوس‌وار را پشت سر گذاشت پس از برکناری جواد محمدی از مدیرعاملی و رحمان رضایی از سمت سرمربیگری و با روی‌کار آمدن مجتبی فریدونی و مجتبی حسینی تاحدی خودش را پیدا کرد.
البته گاندو‌ها فصل گذشته و این فصل کم از داوری نکشیدند و اشتباهات داوری تاثیر بسزایی در نتایج آن‌ها و جایگاه حال حاضرشان گذاشته است. اتفاقی که اعضای باشگاه امیدوار هستند در هفته‌های باقی‌مانده تکرار نشود و اسیر مسائل حاشیه‌ای نباشند.
ذوبی‌ها که نیم‌فصل دوم سرمربی جدیدی روی نیمکت خود دیدند در لیگ برتر به ۲پیروزی مقابل ماشین‌سازی و صنعت‌نفت آبادان رسیدند و در برابر فولاد و پیکان با نتیجه مشابه یک بر صفر شکست خوردند و با پدیده هم در هفته بیستم به تساوی رضایت دادند. آن‌ها در جام حذفی با از پیش رو برداشتن پدیده خراسان به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند و باید خیلی‌زود مجددا مقابل استقلال قرار بگیرند.
ذوب‌آهن در نیم‌فصل از لحاظ بازیکن تقویت نشد؛ اما سبک بازی متفاوت آن‌ها هواداران این تیم باریشه را امیدوار کرد تا در ادامه فصل از انتهای جدول فاصله بگیرند و با نتایج مناسب در جایگاهی راضی‌کننده فصل را به اتمام برسانند.
دارکو بیدوف، فرشاد محمدی‌مهر و عبدالله حسینی با ۳گل‌زده، بهترین گلزنان ذوب‌آهن در لیگ برتر هستند.
این دو تیم تا به‌حال در لیگ برتر ۳۹مرتبه با هم به رقابت پرداخته‌اند که در این بازی‌ها ۱۳پیروزی برای استقلال و ۱۱پیروزی برای ذوب‌آهن ثبت شده، ۱۵تقابل این دو تیم هم برنده‌ای نداشته است.
غایبین استقلال در این دیدار فرشید اسماعیلی و متین کریم‌زاده هستند و به‌احتمال فراوان وریا غفوری نیز به‌دلیل مصدومیت بازی را از دست خواهد داد.
در اردوی گاندو‌ها هم اخبار خوبی به‌گوش نمی‌رسد، قاسم حدادی‌فر روز گذشته به‌دلیل پارگی رباط‌صلیبی برای سومین‌بار در دوران حرفه‌ای‌اش پایش را به تیغ جراحان سپرد.
فرشاد محمدی‌مهر نیز به‌دلیل سه‌کارته بودن از حضور مقابل تیم سابقش محروم است، بازیکنی که در نیم‌فصل دوم با شلیک‌های دیدنی‌اش از روی ضربات ایستگاهی ۳گل عالی به‌ثمر رسانده بود و انگیزه بالای برای دیدار مقابل تیم سابقش داشت. دارکو بیدوف نیز کماکان در دوران نقاهت به‌سر می‌برد و در این مسابقه حضور نخواهد داشت.
کوبل داوری این بازی متشکل از پیام حیدری به‌عنوان داور وسط، حسین ظهیری و مهدی الوندی به‌عنوان کمک‌داوران و امیر ایار داور چهارم است. محسن ترکی نیز ناظر داوری این دیدار است.
استقلال برای تعقیب کردن پرسپولیس و سپاهان در صدر جدول و کم‌کردن فاصله‌اش بدون شک نیازمند ۳ امتیاز این جدال است تا همچنین با روحیه‌ای مضاعف به استقبال دربی برود.
ذوب‌آهن نیز برای فاصله‌گرفتن از قعر جدول و قرار گرفتن در منطقه آرامش باید به فکر پیروزی باشد و باید منتظر ماند تا ببینیم می‌تواند در تهران از پس استقلالل آماده فرهاد مجیدی بگذرد؟


انتهای پیام/ی

نظر شما