شناسهٔ خبر: 47097756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بسیج سازندگی مصداق عینی ایمان بدون ادعا و عمل در صحنه است

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از زوایای کار جهادگران، جهاد است گفت: بسیج سازندگی مصداق عینی ایمان بدون ادعا و در صحنه عمل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با جمعی از جهادگران خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از زوایای کار شما جهادگران جهاد است اظهار داشت: در طول تاریخ معمولا نیز اینگونه بوده است، که دشمن‌ها به کار خیر و صالح هجوم و حمله می‌کردند، پیامبراسلام(ص) نیز رحمت للعالمین است، اما ایشان را به انواع مختلف اذیت کردند و از جنگ‌های مختلف گرفته تا محاصره‌ها، لذا هدف اصلی بعثت که کمک به انسان‌ها است تحت الشعاع این موارد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه  بسیج سازندگی و برخی دستگاه‌های اجرایی انقلابی که ماهیت خود را حفظ کرده‌اند، چهره اصلی جهاد و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهند، افزود: بسیج سازندگی الگوی انقلاب اسلامی در خدمت به مردم، خلق و طبیعت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیج یک فرهنگ عظیم در خدمت به مردم است، که باید در این فرصت باقی مانده به مردم  ایران تبیین کنید که انقلاب اسلامی اختیار را به دست شما داده است که برای خود خدمتگزار انتخاب کنید و اگر اشتباهی کردید و امثال بنی صدری را انتخاب کردید، شما بعد از چهار سال فرصت دارید یک رجایی را انتخاب کنید.

عبادی افزود: رمز آنچه که مردم ما انقلاب کردند این بود که اسلام ادعایی به صحنه عملی بیاید و یکی از صحنه‌هایی که به صورت عینی آرمان انقلاب را نشان می‌دهد شیوه بسیج سازندگی است و وقتی سخن از انواع و اقسام خدمات اجتماعی مطرح می‌شود، یکی از آن زاویه اجتماعی است که ملاحظه می‌کنید شعارها گوش فلک را در دنیا و داخل را کَر می‌کند اما بسیج سازندگی الگوی شعار همراه با عمل است.

وی با بیان اینکه برخی از ادارات منفعل و تنبل هستند و دلیلش نبود یک دولت رجایی گونه است ادامه داد: اگر دولت جوان انقلابی انتخاب کردید دیگر جوانی بیکار نمی‌ماند، باید  تلاش کنید مردم گول کارهای تبلیغاتی و حزبی را نخورده و انتخابی شایسته انجام دهند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان در زاویه معنوی و فطری نیاز دارد که به دیگران کمک کند، گفت: لذتی که فرد کمک کننده در فطرت سالم می‌برد، بیشتر از فرد کمک گیرنده است.

عبادی ادامه داد: به گونه‌ای که بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) افراد به دنبال منافع شخصی خود رفته و تنها تعداد کمی به دنبال اسلام واقعی رفتند، در انقلاب اسلامی نیز همین گونه است، انقلابی که سراسر نور، اخلاص و صداقت است، اما عده‌ای زیادی به دنبال منافع شخصی خورد رفته اند.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: بسیاری از ادارات که بودجه و اعتبارات دست آنها است برای راه انداختن اشتغال یک جوان یا شهروند همراهی نمی کنند و همه چیز با وعده تمام می شود و این خیلی تلخ است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی هم در این دیدار با بیان اینکه بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب برای هدایت حرکت‌های خودجوش جهادی و خدمت رسانی به محرومان تشکیل شد گفت: گروه‌های جهادی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان مجموعه‌های مردم نهاد به رسمیت شناخته خواهند شد.

مهدی هنری افزود: در سطح استان 6 نفر جهادگر آسمانی از شهرستان نهبندان و سرایان در حین خدمت به رحمت خدا رفتند که طرح شهید و جانبازی اعلام شدن جهادگران آسمانی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: یک هزار و 410 گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شدند و 680 گروه جهادی جغرافیامحور و مابقی گروه‌های جهادی محله محور هستند و امسال بحث آموزش تخصصی و مهارتی و آموزش قرآنی جهادگران با همکاری دانشگاه و اداره کل فنی و حرفه ای استان پیش بینی شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گسترش فعالیت‌های جهادی و حضور میدانی برای خدمت رسانی به محرومان، شورای جهادی در شهرستان‌ها و مجمع جهادی در مرکز استان برای هماهنگی بین فعالیت‌های جهادی شکل گرفته است.

انتهای پیام/254/ی

نظر شما