شناسهٔ خبر: 47096551 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

طغیان بارسا، رئال و یوونتوس علیه فیفا و یوفا

ورزش سه نوشت: سه باشگاه بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس به تهدیدات اخیر یوفا واکنش نشان داده اند.

صاحب‌خبر -

سه تیم یوونتوس ، رئال مادرید و بارسلونا بیانیه مشترکی را منتشر کرده و به انتقاد از فشارها، تهدیدها و جرایم غیر قابل قبول برای تیم های شرکت کننده در پروژه سوپرلیگ پرداختند. اخباری در مورد احتمال محروم شدن این سه باشگاه از شرکت در لیگ قهرمانان در فصول بعی شنیده شده است.

در این بیانیه آمده است:

۱-باشگاه های موسس فشارها و تهدیدهای غیرقابل قبولی از سوی نهاد ثالث برای انصراف از پروژه را متحمل شده اند و از حق خود برای ارائه راه حل در مسیر پیشرفت اکوسیستم فوتبال از طریق پیشنهادات مشخص و گفت و گوهای سازنده انصراف می دهند. دادگاه ها نیز پیش از این به نفع برگزاری سوپرلیگ رای صادر کرده و به فیفا و یوفا دستور داده اند که به طور مستقیم یا از طریق نهادهای وابسته از انجام هر اقدامی که به هر طریقی مانع این ابتکار عمل می شود خودداری کنند.

۲- پروژه سوپرلیگ به طور مشترک توسط ۱۲ باشگاه موسس آن طراحی شده است.

۲-۱؛ با هدف ارائه راه حل هایی برای وضعیت ناپایدار کنونی در فوتبال، ۱۲ باشگاه موسس در مورد شرایط اقتصادی- اجتماعی فعلی فوتبال نگرانی هایی داشته و اصلاحات ساختاری برای اطمینان از جذابیت و ماندگاری فوتبال در دراز مدت را ضروری دانستند. به همین منظور در ۱۸ آوریل آنها تمایل خود را برای تاسیس سوپرلیگ و ایجاد کانال ارتباطی با یوفا و فیفا اعلام کردند.

۲-۲؛ با نهایت احترام به ساختار فعلی، باشگاه های موسس صریحا توافق کردند که سوپرلیگ تنها در صورتی برگزار می شود که این رقابت ها توسط یوفا و فیفا به رسمیت شناخته بشود. با این وجود ، یوفا و فیفا علی رغم آگاهی از شرایط فوق، تاکنون از ایجاد راه ارتباطی خودداری کرده اند.

طغیان بارسا، رئال و یوونتوس علیه فیفا و یوفا

۲-۳؛ برقراری ثبات مالی برای کل خانواده فوتبال اروپا که تحت تأثیر بحران عمیقی قرار داشته و بقای بسیاری از باشگاه ها را تهدید می کند، هدف این برنامه بوده است. برنامه ما تقویت قوانین مالی از طریق ساخت یک سیستم کنترل شفاف و موثر بوده که توسط کارشناسان نیز تایید شده است.

۳- باشگاه های بنیانگذار معتقدند سوپرلیگ فرصتی منحصر به فرد برای ارائه بهترین تصویر ممکن به طرفداران در سراسر جهان و تقویت علاقه جهانی به این ورزش است. علاوه بر این یکی از اهداف اصلی سوپرلیگ ارتقای فوتبال زنان در سطح جهانی بود.

۴- ما از گوناگونی واکنش ها به ابتکار سوپرلیگ و در نتیجه، نیاز به بازنگری به برخی از موارد کاملا آگاه هستیم. ما آماده هستیم که در صورت لزوم، رویکرد پیشنهادی را مورد تجدیدنظر قرار دهیم.

۵- متاسف هستیم که دوستان و شرکای بنیانگذار پروژه سوپرلیگ هنگام امضای تعهد خود حالا در چنین موقعیت دشوار و متناقضی قرار گرفته اند. با این حال اهداف مهم این ۱۲ باشگاه از بین نرفته است. تکرار می کنیم که برای احترام به تاریخ، پیروی از تعهدات خود در قبال ذینفعان و هواداران، به خاطر فوتبال و برای پایداری مالیاقتصادی ما وظیفه داریم علی رغم فشارها و تهدیدهای غیر قابل قبول و مداوم از یوفا، به روشی مسئولانه عمل کنیم و پیگیر راه حل های مناسب باشیم.

۶- ما بارها برای فیفا، یوفا و همه ذینفعان فوتبال تکرار می کنیم؛ از زمان اعلام آغاز پروژه سوپر لیگ، تعهد و اراده محکم ما در مورد صحبت با احترام و بدون فشار و مطابق با قانون برای یافتن مناسب ترین راه حل ها برای پایداری کل خانواده فوتبال بوده است."

۲۵۶ ۲۵۱

نظر شما