شناسهٔ خبر: 47094967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت؛

۱۰هزار میلیارد تومان سود شرکت های بورسی به صورت متمرکز پرداخت شد

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از توزیع ۱۰هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های بورسی به صورت متمرکز از طریق سامانه سجام خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در مورد اینکه تاکنون چه میزان از سود سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان، سجام واریز شده است، گفت: در مرحله اول واریز سود سهم عدالت که قبل از عید انجام شد، حدود ۴هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت بین ۴۴ میلیون نفر از سهامداران در سراسر کشور واریز شد و  ۵۰درصد دوم سود سهام عدالت هم به زودی از طریق سجام و به اندازه همین مبلغ واریز می‌شود.

مدیرعامل سمات در مورد واریز سود شرکت‌های بورسی غیرسهام عدالت هم گفت: تاکنون ۱۳۰ شرکت بورسی سود سالانه مجامع خود را به مبلغ ۱۰هزار میلیارد تومان برای ۸ میلیون سهامدار و ذی‌نفع در قالب ۲۰ میلیون تراکنش واریز کرده‌اند. 

وی در مورد این پرسش که آیا می‌شود شرکت‌ها را به واریز سود از طریق سجام اجبار کرد، گفت: این اجبار دست ما نیست و باید مصوبه داشته باشد. اما شرکت‌ها با توجه به اینکه سهامداران به صورت میلیونی اضافه شده‌اند و اکثراً دارای سهام خرد هستند، شرکت‌های سرمایه‌پذیر به تدریج استقبال می‌کنند و ترجیح می‌دهند سود سهامداران خرد را از طریق سجام و به صورت متمرکز واریز کنند. 

برچسب‌ها:

نظر شما