شناسهٔ خبر: 47093181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار همدان:

در 8 سال گذشته طول ریلی استان 10 برابر شده است

استاندار همدان با اشاره به اقدامات موثر و دستاوردهای چشمگیر هشت ساله دولت تدبیر و امید در این استان، گفت: طول خطوط ریلی استان از ۳۰ کیلومتر در سال ۹۲ با بیش از ۱۰ برابر افزایش به ۳۵۰ کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از همدان، سیدسعید شاهرخی اظهار داشت: راه‌اندازی خط آهن همدان - تهران و همچنین اجرای پروژه راه آهن همدان - سنندج و همدان - ملایر که منجر به افزایش ۱۰ برابری طول خطوط ریلی استان به همت دولت از سال ۹۲ تاکنون شده، موجب بروز تحولی اساسی در صنعت حمل و نقل و گامی بلند در مسیر توسعه دیار هگمتانه شده است.

وی تاکید کرد: با این اقدامات ارزشمند به عنوان کاری انقلابی و جهادی، شمال تا جنوب استان همدان از طریق خطوط ریلی به یکدیگر متصل شده و از سوی دیگر خط آهن همدان-ملایر نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتباری مستقل شده است.

استاندار همدان گفت: با همت مدیران اجرایی و حمایت های دولت، راه آهن همدان - تهران به طول ۲۶۷ کیلومتر و با گذر از شهرهای تهران، رباط کریم، ساوه، فامنین و همدان به بهره برداری رسید؛ اما این پایان کار نبود چراکه با بهره برداری از این طرح، عملیات ساخت راه‌آهن همدان - ملایر نیز به عنوان طرحی که ۲ خط ریلی غرب کشور را به هم متصل می‌کند، کلید خورد. 

شاهرخی تصریح کرد: طرح راه آهن همدان - ملایر به طول ۷۵ کیلومتر با هدف گسترش شبکه ریلی در غرب کشور و آسان سازی ارتباطات و ترانزیت کالا به ویژه زائران عتبات عالیات در حال ساخت است.

به گفته وی، همدان که پیش از این در جنوب استان و در منطقه ملایر دارای راه آهن بود، برای رونق خط آهن جنوبی خود به این طرح نیاز داشت و به دنبال آن عملیات ریل گذاری راه آهن همدان - سنندج نیز در دولت دوازدهم آغاز شد.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان همدان از طریق خط آهن به شمال، جنوب و غرب کشور متصل شده است، تصریح کرد: اجرای موثر و هدفمند خطوط ریلی برای اتصال استان به خط آهن سراسری و همچنین ساخت ایستگاه قطار همدان از جمله خدمات چشمگیر دولت طی هشت سال گذشته برای توسعه عمران و آبادانی و توسعه اقتصادی استان همدان است.

شاهرخی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده برای اجرای پروژه قطار شهری همدان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت، افزود: در هشت سال گذشته تحولات چشمگیری در حوزه حمل و نقل استان همدان انجام شده به نحوی که طول راه های اصلی و فرعی استان از چهار هزار کیلومتر در سال ۹۲ به بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال ۹۹ رسیده است.

نظر شما