شناسهٔ خبر: 47090798 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خوش‌بینی بایدن درباره امکان دیدارش با پوتین/ کرملین هنوز مطمئن نیست

در حالی‌که رئیس جمهوری آمریکا ابراز اطمینان کرد که دیدارش با "ولادیمیر پوتین" طی ماه آتی سازماندهی خواهد شد، سخنگوی کرملین یادآور شد که مسکو همچنان در حال تجزیه و تحلیل امکان برگزاری این نشست سران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جو بایدن" رئیس جمهوری آمریکا شب گذشته اعلام کرد، اطمینان دارد که ملاقات حضوری وی با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه سازماندهی خواهد شد.   

بایدن در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره امکان برگزاری نشست سران آمریکا و روسیه در ماه ژوئن، گفت: «ما قادر به انجام این دیدار هستیم. البته هنوز زمان و مکان آن بطور دقیق مشخص نشده، ولی این موضوع در حال کار است و من مطمئن هستم که این ملاقات سازماندهی خواهد شد.»

"جن ساکی" سخنگوی کاخ سفید نیز گفت که دیدار احتمالی روسای جمهوری آمریکا و روسیه، اقدامی درست در جهت بهبود روابط روابط دو کشور است. وی یادآور شد که ایالات متحده مایل نیست تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند، البته این حق را برای خود قائل است، اگر دلیلی برای این اقدام وجود داشته باشد.  

این در حالی است که "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین روز جمعه اعلام کرد که طرف روسی همچنان به تجزیه و تحلیل وضعیت در رابطه با تصمیم گیری درباره امکان برقراری نشست سران روسیه و آمریکا ادامه می‌دهد.

پیش از این روزنامه پولیتیکو به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که دیدار احتمالی پوتین و بایدن ممکن است در پراگ، پایتخت جمهوری چک برگزار شود. البته پایتخت‌های ایسلند، اسلوونی یا جمهوری آذربایجان نیز بعنوان مکان این ملاقات نام برده شده‌اند.  

انتهای پیام/

نظر شما