شناسهٔ خبر: 47089874 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر:

یک قرن در کنار مردم

رئیس جمعیت هلال احمر در یادداشتی نوشت: 8 مه مصادف با 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است. امسال نهاد دوست داشتنی هلال احمر 99 ساله می‌شود، 99 سالی که گاه سخت و تلخ گذشت و گاه شیرین و دلنشین.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| کریم همتی، رئیس جمعیت  هلال احمر در یادداشتی نوشت: 8 مه مصادف با 18 اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است.

 

به گزارش روزنامه ایران، امسال نهاد دوست داشتنی هلال احمر 99 ساله می‌شود، 99 سالی که گاه سخت و تلخ گذشت و گاه شیرین و دلنشین. زمانی که مأموریتم در جمعیت هلال‌ احمر آغاز شد در ابتدای یک بحران بودیم؛ بیماری کرونا بسرعت همه‌گیر شد و عزم و تلاشی جدی را برای مقابله می‌طلبید.


براساس ماده 2 اساسنامه جمعیت هلال احمر حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون در نظر گرفتن‌ نژاد و جنسیت یکی از اهداف تشکیل این نهاد مردمی است و براین اساس و در حالی که در آستانه یک بحران جهانی بودیم، حضور و پای کار بودن جمعیت هلال احمر بیش از پیش مهم و کلیدی بود.

 

در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ماهیت جمعیت هلال احمر تلاش‌های بسیاری با همت و پشتکار داوطلبان و کارکنان خدوم جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا آغاز شد؛ از غربالگری و تب سنجی مسافران نوروزی در مبادی ورودی مرزها و مراسم مذهبی تا اجرای طرح‌های آمران و ناظران سلامت و همزمان جمع‌آوری کمک‌های مردمی، آموزش همگانی مردم، تأمین لوازم و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز نیازمندان، حمایت از کادر درمان، توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های متأثر از کرونا.

 

از طرفی با بهبودی نخستین گروه بیماران کرونایی، جمعیت هلال‌ احمر با برپایی نقاهتگاه‌هایی در چند استان کشور، شرایط را برای مراقبت و نگهداری از بیماران بهبودیافته پس از ترخیص از مراکز درمانی فراهم کرد.


دراین میان تیم‌های سحر سازمان جوانان جمعیت هم برای حمایت روانی از خانواده جانباختگان، بیماران و عموم مردم وارد میدان شدند.

 

از همان ابتدای شیوع بیماری، جمعیت هلال احمر همواره برای جذب کمک‌های بین‌المللی در راستای ارتقای سطح پاسخگویی خود به مردم در این بحران و کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان عزم خود را جزم کرد و با‌وجود تحریم و فشارهای ظالمانه، میزان مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردمی جمع‌آوری شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور در سال 1399 به 288 میلیارد تومان رسید.

 

از سوی دیگر در تابستان سال گذشته و زمانی که احتمال تشدید شرایط بحرانی به‌دلیل همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا مطرح شد ورود 2 میلیون دوز واکسن آنفلوانزا از طریق کانال‌های مختلف در دستور کار قرار گرفت اما به‌دلیل تحریم‌های ظالمانه ورود این واکسن‌ها در زمان مناسب محقق نشد.  


از زمان تولید واکسن کرونا در کشورهای مختلف، جلسات و رایزنی‌های متعددی را با رؤسای فدراسیون بین‌المللی و جمعیت‌های ملی منطقه آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا داشتیم و در نهایت با توجه به همکاری‌های خوبی که با صلیب سرخ چین از ابتدای شیوع این بیماری وجود داشت، کمک‌هایی از نوع تجهیزات پزشکی و همچنین 400 هزار دوز واکسن کرونا اهدایی از کشور چین به کشور وارد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

 

در ادامه تلاش‌ها و در پی مذاکرات و پیگیری‌های فشرده‌ای که با نهادهای معتبر بین‌المللی صورت گرفت، محموله‌ای به میزان یک میلیون دوز که بزرگ‌ترین محموله وارداتی واکسن تاکنون است، توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وارد کشور شده است و همه تلاش و توان خود را در این راه نهاده‌ایم که بتوانیم محموله‌های بیشتری را به کشور وارد کنیم.

 

نظر شما