شناسهٔ خبر: 47087247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در کرمان

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران _ انستیتوفینلای کوبا با حضور معاون آموزشی وزیر بهداشت در کرمان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صبح امروز و با حضور حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت،  استاندار کرمان و جمعی از مدیران و متقاضیان، فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران _ انستیتوفینلای کوبا در کرمان آغاز شد.

ریئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این آیین اظهار داشت: ۵۰ نفر از همشهریانی که ثبت‌نام کردند روز گذشته واکسن را در مانور آغاز فازم سوم دریافت کردند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ابراز کرد: ۴۰ نفر نیرو در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا فعالیت می‌کنند و فاز نخست و دوم در کوبا با موفقیت انجام شده و فاز سوم در ایران و کوبا انجام می‌شود که ۷ دانشگاه علوم پزشکی در کشور در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: کوبا سابقه دیرینه‌ای در تولید واکسن دارد و اعتقاد داریم تا واکسن تولید داخل نداشته باشیم شاید واکسیناسیون عمومی انجام نشود.

فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در کشور به‌خوبی پیش می‌رود

حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اتفاقی که طی یک سال گذشته در زمینه فعالیت‌های پیشرفته تولید واکسن در کشور روی داده، یک جهش است و در حالت عادی ممکن بود ۱۰ سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا در شهرهایی که آغاز شده به‌خوبی پیش رفته است و کرمان هم امیدواریم یکی از بهترین سایت‌ها باشد و امیدواریم به یک واکسن جهان شمول دست پیدا کنیم.

حقدوست تصریح کرد: در کرمان تلاش شود تا استان به سطح ۱۰ هزار داوطلب برسد و بتوانیم به بهترین نحو این کار را انجام دهیم.

استاندار کرمان هم در سخنانی اظهار داشت: ناگزیریم محدودیت‌ها را برگزینیم زیرا راه دیگری نداریم و واکسیناسیون در استان کرمان در گروه‌های هدف بسیار منظم انجام گرفت و هنوز گزارش تخلفی به دستم نرسیده است.

علی زینی‌وند ابراز داشت: مسؤولان هم باید داوطلب تزریق واکسن کرونا باشند و حتی خودم هم داوطلب می‌شوم تا هرچه زودتر این مسیر با موفقیت انجام شود زیرا باید سریع‌تر به تولید انبوه واکسن داخلی و واکسن‌های مشترک برسیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب

نظر شما