شناسهٔ خبر: 47087027 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

جریمه و تعهد ۹ باشگاه سوپرلیگی به یوفا

دنیای ورزش تورنتو نوشت: ۹ باشگاه از جمع ۱۲ باشگاه تشکیل دهنده سوپرلیگ اروپا به یوفا متعهد شدند که به حضور در رقابت های این نهاد ادامه خواهند داد.

صاحب‌خبر -

سه هفته قبل ۱۲ باشگاه بزرگ اروپایی شامل رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، منچستریونایتد، آرسنال، چلسی، تاتنهام، لیورپول، منچسترسیتی، اینتر، میلان و اتلتیکو مادرید تشکیل سوپرلیگ اروپا را اعلام کردند اما تنها ۴۸ ساعت بعد به دلیل اعتراض های شدید جهانی، ۱۰ باشگاه به جز رئال و بارسا از این رقابت ها کناره گیری کردند.

اکنون هم ۹ باشگاه به جز بارسا، رئال و یوونتوس، متعهد شدند که ۵ درصد از درآمدشان در رقابت های یک فصل اروپا را به عنوان جریمه به یوفا بپردازند و در مجموع هم ۱۵ میلیون یورو به رقابت های رده های پایه کمک کنند.

همچنین این ۹ باشگاه پذیرفتند که در صورت اقدام دوباره برای تشکیل رقابت هایی خارج از اتحادیه فوتبال اروپا، هر یک ۱۰۰ میلیون یورو جریمه بپردازند و همین طور ۵۰ میلیون یورو نیز به دلیل زیر پا گذاشتن تعهدشان به یوفا.

در بخشی از این تعهد، این باشگاه به دلیل شرکت در این پروژه عذرخواهی کردند و پذیرفتند که بار دیگر به اتحادیه باشگاه های اروپایی بپیوندند و از تغییرات در رقابت های چمپیونزلیگ از سال ۲۰۲۴ حمایت کردند.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در این مورد گفت:" اقدامات اعلام شده قابل توجه است اما هیچ از جریمه های گفته شده توسط یوفا دریافت نمی شود. همه آنها برای سرمایه گذاری روی فوتبال پایه در جوامع محلی در سراسر اروپا از جمله بریتانیا هزینه می شود. این باشگاه های خیلی سریع متوجه اشتباهات شان شدند و اقدامات لازم برای نشان دادن پشیمانی شان و تعهدشان به یوفا در آینده را انجام دادند."

۲۵۶ ۲۵۱

برچسب‌ها:

نظر شما